Sunday, January 31, 2010

Ikut Abg Din ke Pasar Malam ?

Pada hari khamis yang lalu, Abg Din menghantar barang ke Mont Kiara.... cari parking punyalah susah di tempat ini. Rupa rupanya ada pasar malam.... Jadi sempat lah Abg Din ronda-ronda....

Salah satu senario di pasar malam tersebut.


Kasut tidak ketinggalan sebagai barang jualan.


Pasar malam tersebut terletak atau di kelilingi bangunan pejabat, jadi tempatnya sungguh bersih. Sebelum balik rumah sempatlah pekerja-pekerja di sekeliling membeli bahan-bahan untuk dibawa pulang...


Menunggu pelanggan...


Pasar malam ada kedai kopi Starbuck..


Begitu bersih sayur yang dijual.


Bole bersantai, minum kopi di pasar malam.


"We are going to Macau, on 5th or 8th", itulah dialog yg kedengaran sewaktu melintasi mereka.

Pasar malam dah berubah sekarang...

ponnn ponnn!!!! pasar malam tidak dilupa..


40 comments:

Oo╬«ey™ said...

gini la abg din jalan xajk..hahahaa..
ape cer now bro?
xkn xda plan nk dtg sabah..

meo188 said...

wah, mont kiara pun ade psr mlm eh?

stylo jg eh?

kenari said...

tak macam pasar pun...
tak macam malam pun...

iye pasar malam telah ber-evolusi

Abg Din said...

to Oorjey : nak bawa Abg Din ke pasar philipine ke? makan ikan bakar....

to Meo : ada... pasar malamnya ala-ala mont kiara la. tak la mcm pasar malam biasa....

to Kenari : pasar dari petang membawa ke malam....

iye mmg berubah....

Tie said...

Uwaaa........

Pasar malam dah makin maju..

Orang pun canggih-canggih, kan..

mohdandmeriam said...

salam din. wow cantiknya pasar malam kat situ yalah tempat orang high class gitu, tak macam pasar malam pun. kalau nak banding pasar malam dekat tempat mak cik macam langit dengan bumi bezanya.untung din dapat berjalan selalu dan singgah pasar malam canggih macam ni he...he...

tQah said...

hye..abgDin...

bagus..jgk..pasar..mlm..yg..bersih
cm..gini..
xde..la..serabut..leh..jln2..
kn..

t..g..lg..jgn..lupe..ajk..tqah..taw

:)

:: hayati :: said...

tgk sayur bersih cmtu mesti ulat dia da lari kot...bru la berselera nk beli...huhu

Lya Colours said...

saya baru blk pasar malam
beli nasi kerabu
yumm2

Abg Din said...

to tie : jgn terlepas pandang.. nanti tertingal...

to M&m :ya lah... lain padang lain belalang..

to tqah : tapi reganya mesti ada lebih la....

Abg Din said...

to hayati : klu ulat dah lari... makanya... elok ke sayur tu untuk dimakan oleh manusia...

to lya C : demo ne... nasik lain takdok ke? hehehe...

♥akukahmilikmu®♥ said...

dah lama tk gi pasar mlm..mmg dah brubah pun pasar mlm skangnie..

Afzainizam said...

salam buat abang di dari kami http://firestartingautomobil.blogspot.com

yup pasar malam.... kalau kat johor ade orang sebut pasar lambak coz dari pukul 2.00ptg sampai kul 10-11malam... tak taulah kalau tempat abang din ade tak sebut pasar lambak...

aku suka gi pasar malam ni pasal macam macam ade... dari barang pasar hinggalah baju dan makanan... DVD haram pun ade jual...

tapi sekarang tak macam dulu tak semeriah dulu.. mungkin barang pasar malam tak semurah dulu.... macam sama aje kat kedai biasa....
beli nasi lemak ayam harganya RM 3.50....bawak RM 20.00 beli makanan pun macam tak cukup untuk satu family.... nak kena stanby RM 50.00 dalam tangan... kecilnya duit sekarang ye....

BELALANG said...

pasar mlm.. bestnya... heheh
plg best leh cuci mata... astagfirullahalzim =)

blueCITY said...

salam abgdins,

hooooooooo
lama dah saya tak pergi ke pasar2 malam
tak tahu kenapa,

wahhhhhhhhh
depan starbuck pun ada pasar malam ke?
gempak seh
hehhe

DH said...

Kat bandar mmg dah berubah..
Kat kawasan kampung mcm saya still lagi sama..
Yang seronoknya bila nampak anak2 yang masih lagi bersekolah rajin membantu ibu bapa mereka berniaga..
Kagum dengan sikap mereka..
Layan pelanggan dengan ramah lagi walaupun jelas kelihatan letih di muka mereka..

Ayah Aiman said...

nie pasar malam utk orang kebanyakkan abg dins!!

berbeza sungguh keadaannya dgn pasar malam di kampung aku dkt Benut..

mesti takde peniaga yg cakap mcm nie kans: 2 seringgit, 2 seringgit, 2 seringgit!!

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

nie pasar mlm mn abg din?

Ryehanna said...

hoho...

mcm tu kaaa kalau pasar malam kat mont kiara?

baru la tau...

biasela, tempat orang putih dok je mostly kat situ...

cik jijah said...

ni pasar malam orang bandar dan orang kaya nih!!:D

IxoR@ said...
This comment has been removed by the author.
Abg Din said...

to sara : meh gi pasar mlm..abgdin jemput naik lori... bole bwk balik dgn gerai2nya sekali...

to azli : di panggil pasar lambak...
sb dulu ramai yg jual barang di sini tak pakai meja, dilambakkan je...

teringat abgdin pasar lambak kat kg pasir bt 5 tampoi... jual raja gam...1 botol singit... famous kala tu...

pada abgdin rega dia mmg tak murah dah...

to bllg : yalah bllg kan banyak matanya... tu yg kena cuci selalu hehehe...

Abg Din said...

to blue Ct: tu yg buat abgdin nak kongsi cerita...

to dh : ya itu pelajaran yg baik.. bole dibawa kehari muka...

to AA : ya, tiada jerit-jeritan...senyap je lebih kurang..

dekat tanjung laboh or pekan koris ada ke pasar malam...

Abg Din said...

to mamaadam : dekat.. damansara...

to ryehanna : ya betulll...

to cik jijah : tempat org bersenang-senang... bila la nak bersenang-senang....

black_mel said...

suka pegi pasar malam....tgk brg murah2......tp kalau kotor x suka la..kalau bersih mcm dlm gmbar tu,nk jalan2 pun senang..

Abg Din said...

to black M : jom abgdin bwk gi sini....tin tin...

LanaBulu said...

pasar malam yg bersih sepatutnya manjadi contoh buat warga malaysia yg lain..

Abg Din said...

to lana b: ini langkah pertama mungkin...

Abg Din said...
This comment has been removed by the author.
lea said...

wah..pasar malam pun ade sale yer..

Afzainizam said...

Salam buat abang din...

Salam dari http://firestartingautomobil.blogspot.com

pasar malam kat tampoi bt 5 tu.... pun dah banyak berubah dah....

sekarang pun kat bandaraya pasar malam kat JB yang aku selalu aku pergi kat Kampung Melayu Majidee aje.... aku cari beryani gum pasal cari raja gam dah tak ade....

pasal raja gam tu ade perasan gak suka dengar celoteh si penjaja tu... sambil menjaja gam menjaja ceriter...

jauh gak abg din sampai gi pasar malam bt 5 tu ye... jauh perjalanan abg din ni

Abg Din said...

to lea : salah satu cara menarik pelanggan...

to azli : jual raja gam... dia punya gimik.. taruk 2 garpu... digantung atas botol...

miss lolly a.k.a luvfareda said...

lama xg pasar malam :-(

Abg Din said...

to miss lolly : nak abgdin bawak?...

Zyma Da` Catwoman said...

Salam Abg Din.....

Kat pasar mlm cenggitu ada tak kuih peneram dan kuih sagu merah? Dadih ada tak?



;)

Abg Din said...

to Zyma : mana ado....

sape yg nak beli?

lain padang, lain belalangnya.....

mohdandmeriam said...

din, kenapa lama tak nampak - pergi oversea bawa lori ke..tiap2 hari intai rumah tak nampak pun tuan rumah,itu yg singgah sini nak berbual ni. tak apa kan beri laluan.janganlah senyap je ,rindu cerita2 kelakar tu. salam dari mak cik.

Ursula said...

agradezco tu visita!!!
y espero que vuelvas!

que tengas un bello fin de semana.

BELALANG said...

abg dini : lain belalang.. lain ragamnya.. =P

Abg Din said...

to m&m : terima kasih... saya ada lagi disini... cuma sibuk sikit...
cerita la sikit pengalaman kat luar negara tu...

to ursula : thank you for visiting my blog too...

to bllg : ne bllg kunyit ke bllg kat pokok keladi tu....