Saturday, October 16, 2010

Penghantaran barang ke Bukit Besi

POnn ponnn... bertemu kembali...

Abgdin sambung cerita pengembaraan ke Bukit Besi okey.... (*_*)

Kalau haritu, Abg Din buat survey jalan untuk penghantaran dan entri kali ini pula adalah berkisar kepada penghantaran barang berkenaan. Barang berupa seunit kabel berukuran garis pusat 13 kaki, lebar 8 kaki dan berat ialah 4000 kgs.... Berpandukan dengan ini, ketinggian tidak sesuai jika menggunakan lori yg biasa...

Operasi memunggah kabel ke atas lori...
Lokasi : Port Klang.


Abg Din mengekori dari belakang...
Lokasi : Dari Port Klang menuju ke Highway Kesas.


Sampai di pintu masuk Kem Sg Besi...
Tinggi tak kabel tu ? Perlu diberi perhatian....


Sebelum menuju ke puncak bukit, kabel hendaklah dipindahkan ke lori yang sesuai.


Laluan agak sempit dan pokok yg merimbun....


Perlu mengalah untuk laluan mustahak....


Di puncak bukit yang cerun....


Sampai ke destinasi dengan jayanya... diiringi oleh puteri-puteri Bukit Besi...
Hilang penat Abg Din bila dilayan oleh puteri-puteri tu....
Hihihihihii....

Cerita tamat !

Pinnn pinnn ponnn ponnnn !!!!!

Thursday, October 7, 2010

Survey Jalan ke Bukit Besi

Salam semua....

Pinnn pinnn ponnn ponnnn..... lamanya Abg Din tak update blog ya! uisshhh... agak-agak skill nak membloggingg masih tajam ke tidak ni... okk... kali ni, mari mengembara bersama Abg Din ke Bukit Besi, Kuala Lumpur.

Tujuan : Abg Din 'survey' jalan bagi urusan penghantaran 1 unit dram kabel milik Media Prima ke puncak Bukit Besi, KL.

Perlu melalui Kem Sungai Besi....


Jalan menuju ke puncak bukit.... yang sempit lagi berliku!


Salah satu selekoh tajam....


Tempat yg di tuju ~~ di pencawang Telekom....


Pemandangan sebahagian Kuala Lumpur dari puncak bukit...


Kereta kebal comel... terletak di luar pintu utama....

Sekian ~~~..........

Pinnn pinnn ponnn ponnn....
Abg Din akan kembali lagi untuk cerita penuh penghantaran barang tersebut....
hehehehe.........
jangan lupa jenGok selalu blog ini taw!

Pinn pinnnn ponnn ponnnnn........
(dah lama tak bunyikan hon.... hihihihi)


Sunday, September 12, 2010

Selamat Hari Raya

Abg Din mengucapkan :

SELAMAT HARI RAYA

MAAF ZAHIR & BATIN

kepada semua rakan bloggers.......



pinnn pinnn ponnn ponnnn.....


"berhati-hati di jalanraya kpd semua pengguna jalan raya"



Monday, August 23, 2010

Rambai Oh Rambai !!!

Lama dah tak tengok buah rambai....

Ketika Abg Din menghala ke Alor Gajah, Melaka.... terpandang buah rambai ni, dijual di tepi-tepi jalan.... menggamit kembali zaman kanak-kanak....

Salah satu buah yang harus dimakan, tak boleh elak dah.... Bila sudah meninggalkan kampung, buah ini sudah tidak kelihatan lagi...

Terpanggil Abg Din untuk mendapatkannya... semata-mata ingin mengimbau kisah dolu-dolu.... tapi ustaz pesan... 'jangan mengenang masa silam'... nanti boleh merosakkan jiwa.... entahlah.


Buah rambai....


Rasanya tetap enak.... tetap rasa seperti dulu.

Pinnn pinnnn ponnn ponnnnn !!!!!!!

- buah yang mungkin telah dilupakan -


Tuesday, August 10, 2010

Konpius aku.....

Salam.....

Diam tak diam... mungkin esok dah tak leh makan tengahari...

Ramadhan menjelang lagi.....


Ari ne kerja agak sibuk juga... Abg Din hantar barang kat salah sebuah shopping complex... siap kerja , Abg Din gi lah nak cuci tangan...

EEeeehhhh, macam salah je...
Kalau dulu masa sekolah cikgu ajar his tu.. empunya seorang lelaki.... kan ?

Tapi kini HIS di tujukan kepada tandas lelaki... bukan menjadi kesalahan pun.. buat Abg Din tersenyum.. teringat masa sekolah rendah dulu... belajar his, her, he,she... hehehe.....


She must go to her place.........


adooiii... nilainya boleh buat sebuah rumah,untuk Abg Din hehehe...


Pinnn pinnn ponnn ponnn......

" ........ kelas bahasa bersama Abg Din "

- Puasa di bulan Ramadhan adalah kemestian... -


Thursday, July 22, 2010

Jom nyanyi...

..... nyanyi bersama-sama... Abg Din!!!!

siap dengan senikata lagu..... lalalalalalalalala.....

video

Kelakar kan... ????
..... tak pasal-pasal kita pandai nyanyi lagu ni.....

Kawan Abg Din kata, ini lagu paling hits kat FB!
Hehehehehehe.......

Jom nyanyi lagi.......


Mau Entri Lebih Ummpphh ?

Salam semua....

Lamanya blog tak berupdate.... bersawang sana-sini... ehhh, tu tu... spiderman pun ada! Hehehe....

Abg Din senyap seketika...

Ada yang mau 'rekues' entri ? lebih ummpphhh macam Teh Boh ?

Kalau ada...... sekarang juge Abg Din karang entri! hihihihii....

Okey.... tunggu NEXT ENTRI.... piiinnn piinnnn ponnn ponnnnnnnn !!!!


Wednesday, June 23, 2010

Waka waka... wakaka Penang!

Salam....
Abg Din kembali lagi untuk berkongsi cerita....

Apa khabar semua.... ???

Nak tau satu cerita.... Minggu lepas, Abg Din menghantar barang keperluan hospital di Hospital Besar Pulau Pinang.

Ini la hospital nyer....


Sebahagian 'misi' yang Abg Din nampak....


Barang yg dihantar itu..... merupakan beg plastik bagi bahan buangan hospital.


Terjadi kisah..... rupa-rupanya orang di sini, susah untuk memberi laluan kepada kenderaan lain.


Sanggup diaorang mengelak.... nama nak bagi jalan ? Kirim salam aje la... walaupun dari jauh dah nampak Abg Din nak bergerak!

Abg Din ada bertanyakan masalah ini kepada seorang penyelia stor di tempat Abg Din menghantar barang itu.... nak tau apa dia jawab ?

" orang kat sini memang macam tu... tak macam di KL. Di sana diaorang suka bagi laluan.. "

Jadi tak salah la, apa yang Abg Din rasakan.... malah diakui oleh orang Penang sendiri. Macam nak berlawan-lawan sapa yang menang, ala.... World Cup... wakakaaaaaa.......

Pinnn pinnn ponnn ponnnnn

" tak rugi jikalau beri orang laluan di jalan raya..... "


Thursday, May 20, 2010

TV3 Network Limited Ghana

Salam hello hello hellooo......

Mari kembara bersama Abg Din ke Ghana.....

Minggu lalu, syarikat Abg Din telah mendapat satu 'job' dari Media Prima iaitu mengambil, membungkus dan menghantar barangan TV3 & NTV7 untuk dihantar ke Ghana....

Barang-barang media yg digunakan di Ghana adalah milik induk di sini.... Untuk pengetahuan, TV3 telah memulakan operasi penyiaran mereka di Ghana sejak 15 tahun yg lalu.


Yang dapat Abg Din rakamkan di TV3.....


Bangunan NTV7 berada di Glenmarie, Shah Alam.


Senario di dalam bilik konti.....


Antara barangan yg perlu dihantar ke Ghana.....


Ini... entah apa ke benda namanya.... huhuhu....


Setelah siap dibungkus.... sedia untuk dieksport.


Alamat pengirim dan penerima.... amatlah diperlukan.

Ada sesiapa yang memerlukan perkhidmatan sebegini, Abg Din boleh uruskan....

" You name it, we do it..... "

Piinnn Pinnnnn Ponnnnn Ponnnnn



Sunday, April 25, 2010

Di Penjara......

Salam hujung minggu semua.... Abg Din kembali bercerita.....

Kali ini, Abg Din diarahkan oleh boss untuk melakukan kerja-kerja pembungkusan utk pegawai atasan di Penjara Kajang yang akan ditukarkan kerja ke Sabah.


Sebahagian gambaran di Penjara Kajang.....
apa agaknya yg dibuat oleh orang di dalam sana ye....


Sebelum memasuki kawasan penjara, mestilah mendaftarkan diri sbg pelawat....

Sebahagian barang-barang yang perlu dibungkus....

Sedang sibuk membungkus.....


Bahagian dapur.....
kerja agak rumit kerana banyak barang-barang basah & kaca perlu dibungkus dengan teliti.


Barang yang siap dibungkus dikeluarkan dari bahagian atas dan bawah rumah...


Kesemua barang-barang tadi dimasukkan ke dalam kontena ini, beserta sebuah kereta Viva.

Kerja selesai pada jam 10 malam dalam keadaan hujan renyai...... hurrmmm, sejuk dan letih tapi puas kerana misi telah berjaya. Sebelum pulang, kami makan di Malleee Cafe, Kajang. Satu menu yang Abg Din makan, rasa sedap.... Ayam Kukus Lemon.... makan hingga bertambah! Hehehehehehehe.......

Pinnn pinnn ponn ponnnnnn !!!!!!!


Thursday, April 8, 2010

UK marriiiiii !!!!!!

Salam 1 Minggu....... hehehehe......

Harini, Abg Din nak bercerita tentang.....kereta yang diimport dari UK.
Pelbagai jenis kereta yang diimport dari sana.... maklumlah kereta dari sana, harganya adalah jauh lebih murah berbanding dibeli di sini.


Pastinya... kereta mewah yang diimport.


Pilih, pilih... pilih.... ambik mana satu yg berkenan!!!!


Van yang sudah berusia juga tidak ketinggalan....


Perhatikan betul-betul pada anak panah...
Di UK pun, ada orang jawa.....hihihihihi.....


Setelah dipilih-pilih.... Abg Din bawa lari yang ini.....
kuikuikuikuikuikui........
nanti Abg Din sambung cerita ya, kenapa Abg Din bawa lari yang ini!

Pinnn pinnn ponn ponn !!!!!!!!