Sunday, April 25, 2010

Di Penjara......

Salam hujung minggu semua.... Abg Din kembali bercerita.....

Kali ini, Abg Din diarahkan oleh boss untuk melakukan kerja-kerja pembungkusan utk pegawai atasan di Penjara Kajang yang akan ditukarkan kerja ke Sabah.


Sebahagian gambaran di Penjara Kajang.....
apa agaknya yg dibuat oleh orang di dalam sana ye....


Sebelum memasuki kawasan penjara, mestilah mendaftarkan diri sbg pelawat....

Sebahagian barang-barang yang perlu dibungkus....

Sedang sibuk membungkus.....


Bahagian dapur.....
kerja agak rumit kerana banyak barang-barang basah & kaca perlu dibungkus dengan teliti.


Barang yang siap dibungkus dikeluarkan dari bahagian atas dan bawah rumah...


Kesemua barang-barang tadi dimasukkan ke dalam kontena ini, beserta sebuah kereta Viva.

Kerja selesai pada jam 10 malam dalam keadaan hujan renyai...... hurrmmm, sejuk dan letih tapi puas kerana misi telah berjaya. Sebelum pulang, kami makan di Malleee Cafe, Kajang. Satu menu yang Abg Din makan, rasa sedap.... Ayam Kukus Lemon.... makan hingga bertambah! Hehehehehehehe.......

Pinnn pinnn ponn ponnnnnn !!!!!!!


30 comments:

kenari said...

salam abgdin, lama tak bercerita kat sini kan. sy ingatkan abgdin hanya pegang stering lori dan pandu. rupa2nya kena buat keja2 pembungkusan jugak ye.

Knp tuan rumah tu tak kemas dan bungkus sndiri brg2 diorg ye

bungacahaya said...

Malee Cafe kat mana? Macam penah lalu. Hehehehe.

cik jijah said...

perghhhh.. ayam kukus lemon!! lepas penat buat kerja.. kerja berat pula tuh.. memang patut dapat "treat" begitu... :)

Lya Colours said...

lecehnya bila kene pindah2 ni
byk brg kene kemas

LanaBulu said...

Elok juga ..
bukan semua orang boleh masuk penjara kan..hee

tQah said...

penjara mane abg din>>>>????

mohdandmeriam said...

salam din..alhamdulillah sudah berjaya satu kerja yg sudah tentu upahnya lumayan..penat tak apa salkan poketnya penuh..dapat juga din n pekerja masuk penjara..hehehe

Abg Din said...

to Kenari : pegang selagi mana yang boleh dipegang..... Ikut terma dan syarat, ada yang tuan rumah bungkus... ada yang disuruh orang bungkus....

Ada yang minta, teh o kurang manis.... ada yang minta, teh o kosong.... ada yang minta, teh o ais.... ikut la yg mana satu!

hehehehe... harga lain-lain.

to Bunga Cahaya : macam orang Kajang je????

to Cik Jijah : aduishhh sedap betul lemon tuh! nyam nyam nyam...termimpi-mimpi... nanti nak gi lagi lah!

hehehehe....

Abg Din said...

to Lya : memang leceh. kalau tak nak leceh upah je kat abgdin....

ditanggung beres! hahahahaha....

to Lana Bulu : nak masuk ??? gi curi ayam.... hehehehe....

to tqah : aikkk... baca ke tak baca entri? ke tengok gambo aje? hihihii...

Abg Din said...

to M&M : ala, orang makan gaji... upahnya sama aje... bos la yg banyak...

ishhh tak nak la masuk penjara... takuttt....

:: hayati :: said...

la suh org lori lak yg bungkuskn brg.......huhu
org lori tukng angkat n bawa jer kn???
gmbor jel xda snap ker???
tu kira rumah warden la yer abgdin???

Abg Din said...

to hayati : abgdin buat apa je kerja.. utk dpt upah.. upah tu kira mcm ulat lah... nak bg anak burung makan.. klu cerita burunglah...

gambo jel dpt ambik sipi2 je... kat dlm jel tak leh masuk...

entahlah warden ke apa? tapi dia pegawailah... sb umah dia besar...

Afzainizam said...

Salam ziarah salam muhibbah dari
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

uhhhh abang din masuk penjara ke... patut lama tak nampak abang din... ishhhh kira kerja abang din ni berat gak ye.... biasalah cari makan kan.... kalau pindah-pindah ni tu yang lecehnya.. nak kemas tu satu hal... nak punggah masuk lori... penat lehhh... nak kemas balik bila sampai... mmg tak akan selesailah kalau cam ni..

but dia dah bayar kita makan gaji aje.... bungkus siap tapau sekali ayam kukus lemon tu... macam best aje dengarnya

tQah said...

negok gambo jer...hihi..

maleh mau bace..hihi...

tlg bace kn abg din...ahark...

;p

Abg Din said...

to af : uh bestttt ayam kukus lemonnnn...

to tqah : punya la pendek entry abgdin... nak pendek camne? nti abgdin tunjuk gambo je ya...

kayteeze said...

Ooo.. tak tahu lak yang abg din ada perkhidmatan gini. Nanti bila Tie nak pindah bolehlah abg din datang bungkuskan, ekk... Tie dah letih packing2 ni.. dah lebih 5 kali, sebab asyik pindah je.

Abg Din said...

to kyteeze : u name it we move it...

NAJ HEBAT said...

poonnn ponnnn... haha.. besar kontena.. mcm rumah hantu...

Abg Din said...

to Naj : penah tengok umah hantu?

hehehehehe.....

meo188 said...

Ape din fugitive?

Wah... leh buat serial drama nie

Afzainizam said...

Salam ziarah salam muhibbah dari
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

uhhhh selalu makan ayam masak halia aje... tapi abg din makan kukus lemon... mengiurkan plak bila baca...

sejak dua menjak ni abg din selalu buat kerja pindah barang ye....eeeemmm sebuklah abg din ni ....

Afzainizam said...

Hidup Ini Indah Jika Diwarnai Warna-warna Kesukaan. Hidup Ini yang Terindah Jika
Mampu Menyedari Kehadiran Warna-warna dalam Kehidupan....

Salam ziarah salam kunjungan pada kamu…. Salam dari kejauhan
Salam dari kami
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
http://firestartingautomobil.blogspot.com/

pindah... pindah... ade oarang pindah kerana banjir... ade masalah... pindah tempat kerja naik pangkat.... dan macam-macam hal lagi...

namun pindah ni kira hijrah lah... benda baru tempat baru.... susah -susah nak tempohnya....

hang nadim said...

salam Abang Din kena makan banyak kena banyak perlukan Tenaga tuuu

BELALANG said...

wah... abg din... krja kuat.. nnti blnja bllg makan kt mallee cafe ok? ;)

Afzainizam said...

~~Selamat hari ibu~~

..♥♥..♥♥..♥♥..♥♥..♥♥..♥♥..♥
♥..♥  ╔══╦══╗╔╦══╗  ♥..♥
♥..♥  ╚═╗║╔╗║║║╔╗║  ♥..♥
♥..♥  ╔═╝║║║║║║║║║  ♥..♥
♥..♥  ║╔═╣║║║║║║║║  ♥..♥
♥..♥  ║╚═╣╚╝║║║╚╝║  ♥..♥
♥..♥  ╚══╩══╝╚╩══╝  ♥..♥
..♥♥..♥♥..♥♥..♥♥..♥♥..♥♥..♥

Salam ziarah salam muhibbah dari
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
Ibu..
Di saat ku melihat dunia,
Kau tersenyum menangis gembirra,
Tatkala ku dibesarkan,
kau berikan segunung kasih sayang,
Selaut belaian..
Ibu..
Pengorbananmu akan ku balas,
Pengajaranmu sentiasa jadi pegangan,
Biarpun ombak merobek dunia,
Kau tetap ibuku yang satu.

noorlara said...

wah teruk jugak kerja abang lori ye, tapi masyuk baik punye kan kan kan. Semoga bertambah murah rezeki

Afzainizam said...

Keluk kemudi tidak dilupa,
Baru seimbang pelayaran kita;
Para Guru amat berjasa,
Bakti Guru disanjung mulia.
~~~@@@~~~
Selamat Menyambut Hari Guru
”Guru itu bukan lagi lilin yang menyuluh sedang diri sendiri dibiar terbunuh”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

Abg Din said...

to Meo : yes! we're fugitive.... how abt u?

to Af : mari sini kalau nak makan ayam kukus lemon.... abgdin belanja...

pindah pindah... salah satu kerja abgdin juga. cari makan dee...

to H Nadim : lepas makan, mengantuk la pulak... huhuhuhu...

Abg Din said...

to Bllg : boleh...ayam kukus lalang... hehehehe...

to Af : ibu perlu disanjung....

to noorlara : masyukk.... kalau tak nanti soru missss....

to Af : nak jadi guru, tak dapat... jadilah pemandu lori... hihihihi....

pohon subur said...

Bukanlah menghadapkan wajahmu ke arah timur dan barat itu suatu kebajikan, akan tetapi sesungguhnya kebajikan itu ialah beriman kepada Allah, hari kemudian, malaikat-malaikat, kitab-kitab, nabi-nabi dan memberikan harta yang dicintainya kepada kerabatnya, anak-anak yatim, orang-orang miskin, musafir (yang memerlukan pertolongan) dan orang-orang yang meminta-minta; dan (memerdekakan) hamba sahaya, mendirikan shalat, dan menunaikan zakat; dan orang-orang yang menepati janjinya apabila ia berjanji, dan orang-orang yang sabar dalam kesempitan, penderitaan dan dalam peperangan. Mereka itulah orang-orang yang benar (imannya); dan mereka itulah orang-orang yang bertakwa. - Al Baqarah ayat 177.