Wednesday, March 31, 2010

Ada ummpphh seperti di Cameron Highlands

Salam semua.....
Entri terakhir di bulan Mac.....

Tempohari, Abg Din berkesempatan menghantar barang ke kilang membuat teh di Bukit Cheeding, Banting, Selangor. Barang yang Abg Din hantar merupakan benang uncang teh.... TEH BOH! Teringat Abg Din...... seperti di Cameron Highlands la pulak cuma tak sejuk je cuacanya. Cameron Highlands.... salah satu tempat yang paling Abg Din minati dan menjadi pilihan utama untuk bercuti.

Perlu melintasi palang khas sebelum masuk ke kawasan ladang....


Ladang teh tersebut..... tapi ada pulak pokok kelapa sawit di celah-celah....


Closed up - pokok teh.....


Banyak bangunan lama....seperti ini : mungkin ianya stor...


Ini.... entah ruman apa pun tak pasti la.....


Di bahagian penerimaan barang.....
.....selesai sudah kerja Abg Din....bau teh hingga ke rumah.

Ada Ummmppphhhh !!!!! Teh buatan Malaysia.....

Pinnn piinnnn ponnnn ponnnnn !!!!!!!!!!!!!


20 comments:

Catwoman said...

Salam Abg Din.......

Uwahhhhh, pegi CH ekkkk...
Best nye boleh main petik2 daun teh .....

**Abg Din sihat ke?? Lama Zyma tak singgah sini....

:)

Lya Colours said...

pon pon abg din
samat pagiii

Abg Din said...

to zyma : ini kes baca laju2 la ne...
bukan CH daa...

rin~eirie de' sEcond said...

teringin nak p cameron...

Mr PenyuBiru said...

kat banting pun ade ladang teh ek. nice sharing bang din.ponn..ponn..

mohdandmeriam said...

salam din..tulah bila ingat teh ingat kawasan tinggi yg nyaman n sejuk..rupa2nya dikawasan tanah rata n dikelilingi kelapa sawit pun ada kebun teh..beruntung jadi din sebab merata tempat dapat pergi n lihat n share dengan kami..t/kasin din..

BELALANG said...

zyma : hahhaha.. kan dah kene..=P

abg din: hurmm.. lama menghilang???
sian abg din.. bz memanjang.. nnti pergi berrcuti ya.. =)

Nadri aka AyahAiman said...

wahh..ingatkan dkt Cameroon je ada tanam pokok teh...dkt Banting pn ader jugak rupernya...

:: hayati :: said...

bllg: amboi bkn main lg menggelakkn zyma tu yer.....huhu

abgdin sy pn suka n teringin sgt3 nk pegi rase ketenangn n kesejukkn cameron highland........

meo188 said...

teman pun daru blik dr cameroon td...

cuci2 mate... huhuhu :p

kenari said...

abgdin...yg sebenarnya kilang teh BOH kat Cameron ke atau kat Banting? confuse la....

sy pun teringin nak ke CH lagi, rasa tak puas makan angin kat atas sana tu

Abg Din said...

to lya colours : pon pon selamat mlm...hehehe..

to rin : gi la sana, pasti tenang... tapi kena la menginap...

to mr penyu biru : adaaa, utk bau bau teh bole laaa... angan angan mcm kat C H..

Abg Din said...

to m&m : tak mcm m&m gi luar negara.. lagi hebat... nanti saya share lg... tq sb sudi baca entry saya...

to bllg : ya... kepak dah elok ke... klu dah.. nti bwk lah abgdin terbang bercuti.... penat la naik lori...

to nadri aa : adaaaa... mai tengok...

Abg Din said...

to hayati : pegi la yati... sebelum C H tu menjadi panas...

to meo : kalu nak rasa sejuk kena la bermalaman di sana...

to kenari : kedua dua tempat tu ada... cuma di banting tu tak la sebesar C H...

memang abgdin berangan klu ada sebuah rumah di sana, alangkah indahnya...

Afzainizam said...

Salam dari kami…
http://firestartingautomobil.blogspot.com
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

eeemmmmm betul tu.... kat tanah rata mmg boleh tanam teh juga tapi mungkin ade faktor tertentu dia hidup subur... Di Johor menghala ke gunung berlumut terdapat sebuah ladang teh tanah rata yang sayup redup kelihatan....

eeeemmm rupanya teh bohh ni berada di merata tempat ye....

saya mmg suka minum teh ...anti oksida tak lekas tua...

Abg Din said...

to af : teh o kurang manis satu.. tp klu kat jakarta, teh o di panggil teh manis.....

lea said...

teringin nak g sana

Abg Din said...

to lea : niak lori...

cik jijah said...

saya suka minum teh!! rasa takjub pula.. tak pernah tahu di banting ada kilang teh.. good info abg din..

Abg Din said...

to cik jijah : mai minum teh kat banting...