Friday, November 13, 2009

Grand Lavina....

Pengeluar kereta sentiasa mengeluarkan model terbaru mereka. Setiap keluaran mesti ada peminatnya kerana mereka mencipta kereta mengikut kehendak pengguna. Semestinya menjadi idaman kepada yang mampu atau kepada yg ala-ala 'kureng' mampu...... baru beberapa bulan digunakan, telah ditarik oleh pihak bank.


Sampai mimpi-mimpi.....


Beginilah keadaaannya..... Grand Lavina untuk 4 penumpang!


Yang penting....gembira....


Yang ini 5 orang pula... apa nak buat? Setakat ini kemampuan yg ada...

Hidup harus diteruskan.....
Ponnn ponnn !!!!


45 comments:

nursarah87 said...

alahai, kesian tengok gambar last tue...huuu

cik jijah said...

sedih la pulak kali ni abg din.. teringat jijah masa muda remaja dulu tau.. naik motor berempat/lima tuh tak pernah la.. tapi selalu la abah jemput balik dari asrama kat kl.. balik ke meru naik motor sbb memang tade keta.. beg besar tenggek kat depan abah.. penat.. tapi hari ni alhamdulillah.. syukur.. kalau raya penuh keta adik2 beradik depan rumah..

cinta lea ixora said...

mst abg din sllu jumpe mcm2 ragam org kt tgh jalan kan..

TokDon said...

aik promote grnd livina nmpak..yg kat umah tu colour hitam tu cun nmapk..hebat abg din..

Noorhodza said...

Wahhh kereta idaman ku... bila ler merasa nak drive ye...

Tunggu Daun bertukar jadi duit ler nampaknye ni

seroja jingga said...

ye lah abng ku sayang
bukan sume orang mampu kan..

sentap tengok gambar tuh

Abg Din said...

to nursarah : tanamkan semangat,supaya sentiasa memajukan diri... yg tidak terdaya apa nak dikata....

to cik jijah : oo wong mero rupanea..
syukur alhamdulilah... itu kisah dulu... anak2 berjaya... ibubapa tumpang gembira.... hilang rasa penat dia orang mendidik....

to cinta li : ya benar.. entry nanti abgdin cerita kisah di jalan raya lagi....

Abg Din said...

to tok D : itu kawan2 punya keta idaman... abgdin tak de la nampaknya... yg hitam tok, punya ya..., bole bawak abgdin num kopi..hehehe..

to noorhodza :bole tu takyah tunggu daun bertukar... tukar je kereta sekarang tu jadi grand.....

to seroja J : yalah masing2 di bahagi bahagian masing2... mcm masa sekolah dulu.. ada klas A atau B dan mungkin C....
kalau di anugrah tinggi jadi lah tinggi, kalau handsome jadilah handsome macam abgdin...hehehe...

siggplus said...

kesian kan? baik la hidup sederhana dari berlagak kaya beli kereta mahal2 lama2 kena tarik balik

Abg Din said...

to sig + : tu yg kena ukur baju di badan sndri... tapi kekadang tu terkena bincana... ingatkan panas hingga ke petang rupanya hujan di tengah hari....

Zyma Saad said...

Jom kita pegi picnic naik Grand Livina tuuuu...

Lya Colours said...

hidup mmg perlu di teruskan
tetapi keselamatan org yg kita syg paling perlu di titikberatkan
betol abg din
pon pon pon !!

FIRZA said...

tapi bahaya ni abg din.....

ni semua sbb kereta kat malaysia ni mahal2 dan pilihan sgt terhad......haduihhh.....

Kujie said...

time hujan mcm ni sedih tgok kalau berselisih...saya kerap juga tumpangkan..tapi kena pilih2lah juga..selalu yg ada anak kecik..biar suami je yg basah bawa motor..

AHMADSUFI6177 REVO said...

alahai... aku masa kecik pon gitu.. naik gi sekolah 3org.. huhu.. sedih tingat pengorbaban arwah ayah aku dulu... huhu

Abg Din said...

to zyma : picnic ke mana agaknya ye... round town ke round kg...

to lya C : yalah keselamatan mmg perlu, tapi keadaan tidak dpt mengimbanginya..

to firza : ya lah...mahal... itu kemampuan yg ada setakat ini...

Abg Din said...

to kuji : murni sungguh hati mu... berhati hati lah ye... musang berbulu ayam, mmg tidak di jangka...

to sufi : untung kecik2 merasa naik moto... abgdin kayuh basikal je... tayar moto pun tak de...

BELALANG said...

abg din... haha...
siyes gler lucu gmbr2 nie.. hehe
bllg ketawa terbhk2.. haha

ingt lg zaman blaja dlu kalo nek moto bertiga tu org panggil indon.. hahaha... =D

iema... said...

ish ish ish ish...
bahaya toL yanG last tuh

Abg Din said...

to belalang : mengimbau kenangan ye..
seronok jg bila ingat zaman dolu dolu....

to iema : nak buat camne, mmg bahaya.. ini je kemampuan bapak... dapat juga bwk family... ada tu kereta bukan main gah, tapi nak bwk family dah terlupa......

blueCITY said...

muahahhaha

at least dapat gak merasa kan kan

heeeeeeeee

BELALANG said...

setuju gler ngan dengan ckp abg din... skurg2nya bapa die x penh lupa anak2...
ada pulak kete bukan men besar..
byk ank2 org len... hish!!!

Abg Din said...

to blue C : iye...drpd tak dapat naik apa2....

to belalang : sape agaknya tu ye? meh kita tukarkan keta dia jadi motor.

kihkihkihkih....

Afzainizam said...

http://www.firestartingautomobil.blogspot.com/

Nissan Grand Livina 1.6L (M) - RM84,800; Nissan Grand Livina 1.6L (A) - RM88,600.... Cuba kita bandingkan ngan harga motosikal kalau kita pakai honda wave100R (K)RM 4825.00
Kriss 100harga RM 3587.00 Ego S (E,S) RM 5073.00

Kesian ye banyak beza harganya... ialah itu je yang mereka mampu beli... naik motor hingga 5 orang dengan naik nissan grand livina pun boleh gak naik sampai 5 orang.... agak insaf sekejap... kangkadang kita lupa kesusahan orang... kesian mereka....

tap utang kereta mereka tu bertimbun kalau motor tu agak kurang lah utang mereka...

tapi ape kurangnya abang din yang bawa lorry contena... lagi ramai orang yang abang din bawa....

harga sebuah lori pun boleh tahan gak mahal tu.....

ct odah said...

sian nye tgk dorg...abg din klu nmpk ajak la dorg nek lori abg din..tin2 pon2 sme2...hehe

Mawar_berduri said...

Tu la abg Din....kite kena ukur baju kat badan sendiri....terpaksa la trima hakikat bile dah tak mampu... :(

Abg Din said...

to azli : wah mcm salesman ye... bagi abgdin mercedes benz e class 2 doors....hehehe ,keta idaman..

lori tak pe, jgn salah angap.... dia buat duit... klu keta perhabis duit....

to ct odah : takdapatlah nampak nya, nanti mati lemas duduk kat belakang tu...

to mawar : itu yg terbaik.... pandai2 urus duit, kalau tidak lum cukup bulan, dah kering.... pinjam sana pinjam sini, sudahnya tak bayar.....

:: hayati :: said...

hahaha abgdin teringt dlu masa sy kecik2 naik moto 5org (mk,ayh,sy n adik2)..

da lerr lesen L, pkai helmet ayh sy jerr sorg...pastu penah 1 ari kena kejar polis tp dpt lepas sbb smpi kt jambatan sempit kete xble lalu...hahaha...jht tol kitorg kn, langgar undeng2???

Boneka tak sakit said...

bahaya yer camtu!
sy dari dulu sampai skrang hidup boleh kata mewah lah abg din! alhamdulilah bukan nak riak tapi nak kasi bersyukur!!

sy kalau tgk anak2 kecik naik moto dgn ayah dia ke memang rasa sedikit sedih!
emosi lak huhu.. apa pndng abg din!

Abg Din said...

to hayati : wah pandai wat lawakye...
kalau ayah mampu mesti dia sediakan alphard untuk kamu.... mesti dia sediakan yg baik2 utk org tersayang... thanks to daddy...

to boneka TS : alhamdulillah.. semoga anda bole dpt beri yg lebih baik dari yg anda dapat kepada genarasi nanti...

apapun mereka ada kenangan mereka sendiri... supaya kepayahan yg dilalui dpt memberi motivasi utk kehidupan nanti...

:: hayati :: said...

la mesti ler ayh sy sygkn kitorg...mungkin waktu tu dia xmampu...sy pn xtau sbb sy kecik tp citer tu memg btol ler abgdin, xcaya sudah ler..xnk kawan...huhu

Abg Din said...

to hayati : caya la, abgdin tak ckp tak caya pun.... lawak tu, abgdin rasa lucu baca kisah tu.. abgdin bayangkan dlm versi abgdin..

DilOt said...

tula kalau tgk kesian je...itu je yg dieorg mampu..tp keselamatan yang lain pun kena jage gak ...

harap2 dieorg yang mcm tu tak terlibat dengan kemalangan ..kesian dekat anak2..

Abg Din said...

to dilot : doakan lah mereka, yg baik2...amin..

lea said...

yang last tue bahaya la..
hu3

Abg Din said...

to lea : apa perlu kita buat dgn mereka klu bahaya?

Melz said...

rezeki masing2 :) ada orang rezeki kat anak , ada orang rezeki kat harta :) tak da orang yang perfect kat dunia nie :)

just bersyukurlah dengan apa yang ada

Abg Din said...

to melz : ya betul tu... dan jgn lupa terus berusaha...

kiki lala said...

biasa tgok pmndangan mcm tu...bkn xfikir kslmatan tp da tpksa, cuma ada motor jer...kesian juga kn...

Abg Din said...

to kiki : itu lah bahagian yg di beri, ada org sekolah sampai ting 5 je... ada bole sampai u... nasib tak baik langsung tak sekolah ...

reen said...

teringt zmn sy kecik2 dulu..

cm tu la gayany..ms abah sy lom ad kete lg..naik rmi2 nuju ke bus stand..nk balik kg BP..huhuhu..

satakat tu la kemampuan depa.ksian...
tp kslamatan haruslah dipikirkn gak..

QeMa said...
This comment has been removed by the author.
Abg Din said...

to reen : tapi bestkan bila terkenang zaman tu... tapi itu semua telah berlalu.... bila dikenang bole menitik airmata... benda tu tak leh dtg balik....

wawan said...

tu la.. kalau buleh nak ada keta dulu baru ada anak..

dulu sy kecik² mcm tu jgk.. tapi naseb baik naik 3org ja..hehehehe

Abg Din said...

to wawan : kekadang tak sempat....