Monday, November 30, 2009

Abg Din dan projek HAJI....

Salam AidilAdha....

Haji...haji...haji.....Abg Din ada juga turut menyertai...memeriahkan musim haji tahun ini. Menghantar barang-barang yg dikirim oleh jemaah haji yg berada di Mekah utk keluarga di Malaysia.

Barang tiba dari KLIA lewat malam.


Ianya hendaklah disusun mengikut route yg akan dituju....


Closed-up......barangan dari Mekah.


Di siang harinya, Abg Din memulakan penghantaran dagangan tersebut dan diterima oleh pihak wakil. Mesti mendapatkan tandatangan mereka tanda terima.....


Pesanan dari Abg Din : Jika ada nanti yg ingin mengirim barang dari luar negara, hendaklah dipastikan barangan yg dikirim...dibungkus dengan baik. Bukan hanya di luaran sahaja, di dalam juga perlu sebab Abg Din ada terjumpa bungkusan yg elok di luar tetapi rosak di dalam. Kalau tidak amanah, dapatlah Abg Din buah kurma free......hehehehehe.....


Salah seorang penerima bungkusan, berumur 79 tahun.... Masih lagi baik penglihatannya dan ingin menulis sendiri surat penerimaan tersebut. Walaupun Abg Din menawarkan diri utk menulis bg pihaknya. Kagum di situ...... sebab ada usaha untuk tidak menyusahkan orang.

Dengan projek ini, Abg Din terasa macam sudah berada di Mekah......

Pooonnn pooonnn !!!!!


24 comments:

ekopelancongan said...

salam kembara abg din..

bile baca entri terasa sayu..

haku tepaksa tanggoh haji ke tahon depan psl maksalah kesihatan..

uwaa..!!

Abg Din said...

to eko : iya..salah satu syarat adalah kemampuan....

tahun depan kot...jaga kolestrol tu...

Tie said...

Salam abang din..

Waa... bertuah juga dapat berkhidmat begitu.. Alhamdulillah... moga2 semuanya selamat sampai ke penerimanya.

Zyma Saad said...

Salam Abg Din....

Selamat bekerja ye.

Harap2 kita semua berpeluang menunaikan haji. Insya Allah.

;)

.millalara. said...

kagum juga dgn enchik Hj Othman itu.. :)

kenari said...

Haji..Haji..Haji Din...suatu hari nnti gelaran itu milik abgdin insya allah. nnti bleh la kirim brg bnyk2 dr mekah, maklum la takde masalah transport kat sini..lori milik abgdin sendiri :)

ct odah said...

takpe abg din..mn tau nti turn abg din plak anta brg dr sane...amin....

cik jijah said...

walaupun cuma rasa tempias haji.. pun dah rasa seronok kan abg din? apatah lagi kalau betul2 dpt ke sana.. bilalah nak smpi turn jijah ni kan :)

DH said...

Kerja ni macam seronok jer..
Abg din suka kerja ni?
Saya tak pernah sangka life pemandu lori macam ni..
Cool meh...
Serius ni..
XD

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

salam abg din..

mesti penat kan agkt brg2 tuh. dah susah skrg nak cari owg yg JUJUR mcm abg din nih.

p/s: harap keJUJURan mu itu akan kekal selamanya.

kuIna LadyInRed said...

pon pon pon... abg din sy datang nie... errkkk selalu lintas tp tak bunyikan hon.. tak mo ganggu abg din tido...

nanti abg din g haji abg din poskan kurma utk saya mcm tu gak ya...

BTW dpt poskad dr poslaju kena g collect brg sendiri kat pejbt pos sbb kat rumh tak ada org.

FIRZA said...

salam abg din....lame tak singgah.....

insyaAllah berkat pe yg kite wat abg din....yg penting ikhlas.....

seroja jingga said...

abng din memang berhati mulia

Mawar_berduri said...

salam...
Wah...abg Din pun terkena tempias haji ye ...

Abg Din said...

to tie : mmg rasa bertuah.... rasa mcm dekat terpanggil...

to zyma : dengar dari cerita memang menakjubkan dan hebat... so kita semua kena lah kesana....

to milla : ya... bila ditanya... rupanya dia persara kastam... no wonder...

Abg Din said...

to kenari : wah hajidin ye... alamak mcm dah dekat je.... gi naik lori je kang....

to ct : tu juga dlm fikiran... dpt pengalaman mcmana barangan yg hendak dihantar supaya elok bila sampai nti...

to cik jijah : ya tempias je pun rasa dah kembang hati... klu gi, dlm keadaan sihat lak tu...wah... kurma kurma kurma...

Abg Din said...

to dh : kerja, kena bg seronok..baru seronok... benda klu kita buat tiap2 kali mesti bosan kan? itu lah manusia....

to mama adam : ye kita kena ingat..bila kita ambik brg org itu namanya tak halal... bila tak halal tak jauh beza klu kita makan daging h1ni tu...

to kuina : takda org? mana gi org umah.... jiran ada bole jd wakil....

Abg Din said...

to firza : mintak diberkati.... abgdin dpt menghantar brg ne pun dah rasa seronok sangat...

to seroja j : tak juga mulia... sekadar menjalankan amanah sja.... selalu jg terlanggar signboard...

to mawar : ya dpt tempias pun sudah cukup indah... bila nak tempias ke tpt mawar lak.... lg 3thn 4thn...

google said...

memudahkan orang lain itu juga dikira ibadah.... insya ALLAH usaha murni encik abgdings kita nih diberkati.... teruskan menghantar barang ke rumah pakcik... huhuhuhu

Abg Din said...

to google : bila pakcik gi... saya sedia berkhidmat...

:: hayati :: said...

air zam zam ad yg tertumpah x abgdin???
kalu xamanah dpt ler abgdin air zam zam free...heheh

Abg Din said...

to hayati : air zam2 tutup ketat, yg pecah buah2 asam mekah and kacang2...
mcm la kat msia ne tak de...tambang dia bukan murah.. dr rm 100 ke rm500.. benda2 cam tu baik beli kat sini je... benda lain banyak utk souvenior...

kiki lala said...

dpt berkat juga ni
angkt2 brg dr mekah kn...
hrp2 giliran kita ke sana
xlama lagi la...

Abg Din said...

to kiki : abgdin ikut kiki dr belakang... amin..