Friday, October 23, 2009

Nafsu..........

Ponn ponnnn semua.....

Ramai orang mengimpikan utk memiliki kereta , lebih-lebih lagi kereta idaman.....
Dari sekecil-kecil kereta hingga ke besar-besar kereta..... dari semurah-murah kereta hingga yg mahal. Nafsu untuk memiliki kereta memang susah dibendung.....

Jika sudah berminat...hingga termimpi-mimpi


Dapat follow dari belakang pun dah boleh memuaskan hati.....


Berangan-angan macam memandu kereta ini....
Sedangkan kereta yg dipandu adalah kereta yg dah jemu digunakan...


Kereta BMW banyak menjadi sebutan....


Untuk yg menggemari kereta pacuan 4 roda.....


Yang ini Camry Altis...berbeza sedikit dgn Camry yg berada dipasaran Malaysia sekarang.


Kawan Abg Din mengidam sangat kereta ni....
Iyelah sebab perniagaan dia besar, jadi...nafsu dia pun besar....
Kereta ni, enjinnya di belakang....baterinya terletak disebelah kiri penumpang (dibahagian kaki)

Kawallah NAFSU memiliki kereta...jangan nanti, lepas 3 bulan....diambil semula oleh pihak bank. Tidak semena-mena, kita menanggung hutang beribu-ribu..dan berbunga-bunga.... Ukur baju di badan sendiri, jangan ikutkan nafsu.

Ponnnn ponnnnn......salam hujung minggu!

43 comments:

Mr PenyuBiru said...

ni yg buat aku semangat blogging ni.hihi

HAZEL said...

Salam..

entah bila aku dapat memiliki keta begini agaknya...... hehehe

Zyma Saad said...

Ponnnn..ponnnn,Abg Din.

Ehhhh,dah tukar ke? Dari lori ke BMW.....

Ayuhhhh kita berBMW lak,Abg Din.
Errkkkk,A&W ada lagi ke zaman sekarang nihhhh??

ell_jay said...

gambar yg kedua tuh.. bentley kan?.. dah ada kat m'sia ke? selalu tgk dlm tv jek.. tapi bmw memang bersepah kan..

org kata drpd beli perdana baik beli bmw second hand.. alah membeli menang memakai.. tapi ye lah.. kenalah ukur baju di badan sendiri mcm abg din ckp.. ikut nafsu lesu lah nanti.. :)

Ivy Metaga said...

sy dah memiliki semua keta di atas, tapi dalam mimpi je hahahaha

blueCITY said...

salam ponnnnnnnnnnn

wahhh
aku juga kepingin pandu itu kereta merc, itu kereta bmw, itu kereta audi, keh kehkhe

tapi aku tak mampu?
memang tak mampu
tak mampu
tak mampu

bila la aku mampu pakai hoda city nih,
ishhhhhhhhhhhh

Abg Din said...

to penyu B : pilih pilih mana satu mau, angkat....

to hazel : bole... kena usaha untuk mendapatkanya..... cari jalan....

to zyma : sudah tukar la.... a&w ada lg.. kt tempat abgdin ada dua tiga tempat, pj, sbg and klang bukit tinggi....

Abg Din said...

to ell J : ya yg tu mmg bently. dah ada kt jln raya m'sia ne tapi yg empat pintu... yg dua pintu ne, abgdin pun baru nampak ne... tu yg ambik gambar.... BMW secondhand? mmg kalah... kalah pakai, kalah beli... oi jgn dengar ckp org dek oi... dia punya mainteinance tak bole tahan... abgdin bukan cakap kosong....

to ivy : wah kayo ivy ne... tak pe mimpi pun ok gak...

to blue CT : takpa... ada cita cita pun dah kira ok... nanti adalah usaha kearah itu....

:: nurhayati :: said...

emm btol sy pn impikn jugak...huhuhu
tp xler smpi termimpi2...hehehe

ni mesti abgdin yg termimpi2 kn?? da jemu bwk lori la tu???hehe...

abgdin mengidam yg mana??? hehe.. xpe kalu rezki x ke mana, mana tau abgdin xbeli tp ad org nk bg free...hihi

seroja jingga said...

saya kan bang
kot dapat pakai myv pon syukur gile daqh bang

Abg Din said...

to nurhayati : tu abgdin tgh tungu sapa nak bg free neh... hembus bunga tu jd keta...

to seroja j : yes tu lah dia keta idaman... klu nampak dia lalu je... menganggu jiwa....

mama kiter said...

ponn ponn, salam abg din..hmm memang betul dalam bab beli kereta idaman hati ni..bukan nak kate org lain lah..

anak mama kiter pun baru 2 tahun kerja dah memilki toyota vios, walaupun mama kiter kurang setuju. kalau ikutkan mama kiter suruh pakai kancil, kelisa or myV je..

Hubby pulak..dr myV beralih arah kepda toyota Altis..mama kiter tak ikutpun hubby g beli kereta coz tak setuju...huhuhu..bukan apeee..mama kiter terlalu sayang dengan proton saga yang ade dirumah..umur dah 26 tahun, masih boleh berbakti lg..Dan kenangan mama kiter melahirkan anak bongsu didalam kereta itu..

sekarang, proton saga ku bawa kepasar kerana itu layaknye..kesian dia..huhuhu..

FIRZA said...

nangis tgk Toureg tu abg din......haiii....kenapelah mahal sgt kereta kat 1Malaysia ni.....?

Afzainizam said...

salam dari kami http://firestartingautomobil.blogspot.com/

salam pada abg din.... sorry lama tak ziarah blog abg ...banyak kerja lah abg din...dah mcm-mcm entry tertinggal lah...aku akan bacanya sekarang...

ahah ini adelah entry kegemaran aku... kebetulan aku datang tepat pada masanya...walaupun aku kira lewat ni...

aku lebih suka ngan audi 4WD tu.... aku amat minat sekali...

aku tak mampu lah nak beli kereta beso2 cam ni... but aku suka berangan angan tak sudah... akan memilikinya nanti...tapi agak mustahil lah...

to abang din aku suka gak pada lori truck abg din... lagi beso lagi banyak gear... ade ruang tidor... seat empok... tapi tu scania... best wow..

seribahasa said...

kalau seri dapat sebiji senang nye hati...

kenari said...

ermmmm hanya mampu melihat...

Lady B said...

abg din..nak satu!belikanla..hehee

Abg Din said...

to mama K : mmg best kalu keta dah abis bayar ne... yg tak bestnya dah outdated... dan rasa pun dah kureng best sikit, tak mcm yg baru...., yg baru kurang ragam nya....

to firza : ye la, keta kt m'sia ne mahal betul... dianya cukai jualan tu yg buat tak bole tahan.... klu kt uk, harga keta, baru 5,000 kat sini dah 50,000. klu kt uk gaji 1,000, simpan 200 sebulan simpan 25 kali dah bole beli, cash. kat sini gaji 1,000. jgn harap dpt beli keta....

to afzainizam : tak mustahil, kita kena usaha kearah itu.... cha ya nun alip tu bole je....

Abg Din said...

to seri B : senangkan hati... dptkan le sebiji....

to kenari : bole.. m'sia bole....

to lady B : jom pegi kedai, pilih sja mna yg berkenan...

♥ Liana said...

alaa abang din,
liana usah kata kereta, tayar kereta pon tadak lagi... hehehehe

hari-hari duk mengidam nak ada kereta sendiri.

Abg Din said...

to liana : mula2 dapatkan photo keta dulu... lepas tu tampal kat bilik... esk lusa bangun pagi, adale kat depan umah....hehehe...

dotblogspotdotkom said...

kete?... cukup le sekadar yg mampu.. blh bawa anak bini.... mampu byr bulan2 udah le...

jgn kerana nak mewah... hbis body tergadai.... hulaweyyy tu mmg tak menahan...

cybernetic88 said...

hahaha. aku kete satu pon xde. hee. nafsu nk memiliki tu bnyk. tp duit tu yg xde =P

@LiYaNNuaR said...

pinn pin phonnn phonnn...

suke keta hak kechik2 aje... mcm sang kancey...

Abg Din said...

to dot : ya lah itu yg terbaik...

to cyber N : tak pe, jadikan dia sbg cita2...

to liya N : yg kecik senang nak park...

+++uchi+++ said...

cun nya keta2 nie...xde yg free ke???hehe

Tie said...

Err... Tie ada gak berangan nak naik atau miliki kereta Porche.... berangan besar !

Tapi cuma angan2, untuk suka2... suami mampu beli Waja ni pun dah bersyukur..hihi..

c-idah said...

betul tu abg din..
ukur baju di badan sendiri..

wah...
teringin nak memiliki BMW kembali..
heeeee...mudah2han
termakbul...

jgn lupa doa2kan semoga idah memiliki kembali BMW 5s ye abg din..
wahhhh,berangan...haha

Abg Din said...

to uchi : ada... ambik je gambar ne, abgdin bg free...

to tie : angan2 jadikan cita2....

to c-idah : bole tu, kerja mau kuat....

:: nurhayati :: said...

bunga nk jd keta jauh tu abgdin, lain spesis..haha

hembus lori abgdin jer la...heheh

falcon said...

aku pon nak jgk... hehehee keje x mkn la kmpl duit beli kete nih..

c-idah said...

nk jual kek lapis naik BMW boleh tak abg din......
kekekekekeke...

easza said...

xdpt BMW dpt Nissan Murano pn jd lah... hehehe... nnt sy bwk abgdin keliling kampung... pusing2 smpai pening...

Abg Din said...

to nurhayati : wah pandai main hembus2 ne.. takutttttt....

to falcon : nanti dah dpt keta, makan keta tu lak...hehehe..

to c-idah : bole apa! dulu abgdin jual jeans siam pakai BMW...

to easza : bawak gi tanjung harapan tau, abgdin tak penah gi sana.... hehehe...

:: nurhayati :: said...

la kena hembus ngn sy pn nk takut...

xterbalikny lori tu kalu sy henbus pn...hehe

Abg Din said...

to nurhayati : ooo tu yg abgdin tadi rasa bergoyang, lori ne.. kena hembus rupanya.... nasib baik leh kawal, klu tak abgdin tido dlm parit la gamaknya malam ne....hehehe...

ZaEr.. said...

Betul la tu abg din.Ukur baju di badan sendiri.Mcm somi z lama mn pakai poton saga,sbb x suke hutg.Ni bile dh senang ckit,baru dpt tuka keta baru.Tupun kan main kumpul duit.Tp tulahhbile kai keta lama,org pndg serong je.Tp yg untung kami,kepala x pening,hati pun x runsing pk nak bayo bulan2 kt bank.Baik buat byr beli rmh je,simpan buat nak pegi haji ke..klu kaya sgt belakang kire la..

kenari said...

abgdin...mana cerita terbaru...dah lama tak update ni ;)

reen said...

walla weh...hebat2 tu..

sis c-idah...i lom smpat tumpang EX-BMW dia...

x semanis impian abng din...tanpa usaha yg jitu..

cinta lea ixora said...

xkemane kalo ikotkan hawa nafsu.... so ikotlah adam nafsu.. hehehe

Abg Din said...

to zaer : tu yg kena tahan nafsu... ikut kan hati memang hari2 nak pakai benda baru.....

to kenari : dah update ne, jgn lupa bg comment yg bernas...

to reen : betul tu reen, usaha kena kuat, mcm buat kek jg, klu tak sungguh2, tak menjadi kek tu....

to cinta Li : yelah cinta, kena berpadanan...

Boneka tak sakit said...

lol..... kereta kangsung tak minat hehe !! suka naik bus! entahlah seronok lah naik bus!! *dlm siri penafian.. haha..

Abg Din said...

to boneka TS : bus lg ok...