Wednesday, October 14, 2009

Malam Pertama....

Malam pertama untuk minggu ke-3 raya......
Abg Din bekerja hingga lewat malam....atas arahan majikan. Nasib baik, malam raya minggu ke-3 kalau dibuatnya malam raya betul-betul...aduh, sadisnya.....

Barang dipunggah dari kontena 40' ke dalam lori trailer 40'.


Dan yang ini....dipunggah ke dalam lori 20' panjang....


Keadaan di dalam lori sebelum diisi barang


Bangla sedang memunggah barang ke dalam lori....


Isi kandung adalah pakaian sekolah untuk dihantar ke Kota Bharu, Kelantan.


Abang-abang Bangla berehat kepenatan setelah selesai memunggah.
Abg Din tak la angkat, hanya jadi pengelola sahaja.....

Itulah kisah di salah satu malam raya....

Ponn ponnnn!!!!!

26 comments:

LuVidA^^ said...

ala....
ingt kot malam pertame ape....
hurmm

dotblogspotdotkom said...

pakcik ingat gambo kat atas tu... lori tengah berKACUP... huhuhuhu mmg tak menahan.. malam pertama lori bersenyawa...

Lya Colours said...

hohohoo abg din
terkejot tgk tajuk
hehe

Abg Din said...

to luvida : ai ape yg ape... keja da...

to dot : itu la gelagat perkerjaan lori....

to lya C : saja je kezut, bg tak mengantuk....

siggplus said...

haha topik abg din mmg buat saspen ah

Tie said...

Ooo... Tie seram tengok lori besar2 ni.

Abg Din jangan bawak laju-laju,tau !

Abg Din said...

to siggplus : saspen tak pe jgn serammm...

to tie : abgdin tak bawak lori besar, org lain yg bawak, lori abgdin lori kecik je...

ell_jay said...

hahhaahhaa.. tinggi rating abg din kali ni!!!! tajuk entry catchy gilaaaa... hehehee

:: nurhayati :: said...

pandai ye... wt tajuk saspen..

ingt abgdin nk cite ad yg wt bilik pengntin dia dlm lori td...huhu...

kot2 nk catat rekod dunia...hehehe

Abg Din said...

to ell j : ya ke? abgdin tak sengaja...

to nurhayati : abgdin masa tengah kelola keja tu, teringat malam raya, malam raya kan ke malam minggu... keje tu pun malam minggu... agak bosan le juga.. patut dah rehat... lg pun ada org nak dtg umah beraya... tapi kan dah dinamakan tugas, kena la didulukan.... nasib baik malam raya minggu ke 3....hahaha...

seroja jingga said...

respek kat abng
rajin sungguh! kerje kan satu ibadah..tak gitu abng din

babymiLosh said...

wahhhhh.. tajuk abg din.. tak tahan~~ lalalalalaa~

erk? muatan: baju sekolah? lama lagi kotttnak bukak sesi baru persekolahan.. huuu~

Zyma Saad said...

Sy pun seram gak tgk lori yg besar2 cenggini......
Uwaaaaaa,takutttt....

FIRZA said...

skang tajuk posting dh ekstrem abg din.....hehehehehehe

ZARA 札拉 said...

malam raya pon kena kerja ke bang?

Abg Din said...

to seroja J : harap2 jadi kebaikan utk semua...

to baby : entah lah, baju sekolah yg mcm mana, abgdin pun kureng periksa..

to zyma : buat biasa je, jgn seram2 nti lg mengelabah...

to firza : tak sengaja la tu... nti klu buat tajuk abgdin berhati2 supaya org tidak menahan...

to zara : keja la dek oi... utk sesuap nasi... klu malas nanti duduk bawah pencawang eletrik... mcm kisah bersama mu tv3..

miss jane said...

ceh tajuk kumain lagik..muhahahhahhahahah

pepun, best gak per bwk lori...abg ipar aku de sorg bawak lori gak tp bukan undergound la...

lalalalalalalal

http://plainjane93.blogspot.com

slm knal abgdin..;))

itafukada said...

wahh..semangat abg din keje di malam pertama.hikhik..angkut ape tu??

abgdin ade x kisah2 seram sepjg jd lorry driver ni??

bapak sedara daku pun pemandu lori jugak.lalala..~

kenari said...

abgdin...sy penah bekeje di kilang membuat kontainer 20' dan 40' tu, kilang milik taiwan di pasir gudang johor. barulah sy tau proses membuatnya dari kepingan2 besi dibentuk hinggalah menjadi sebijik kontainer gitu

Mawar_berduri said...

wah..wah....rajin ..keje dimalam pertama...huhu..tapi sempat lagi snap2 gambo ye ..huhu

c-idah said...

Abg Din..
idah suka dengan tajuk tu..
heeeee...

Abg Din said...

to miss jane : klu ikhlas, bwk lori ne best klu sebaliknya jadi lah tak best..

to ita : semangatttt... kisah seram lum ada, tapi kisah geram selalu... bawak2 la besabo...

to kenari : wah lg dahsyat, tak terhempap kontena ya? kontena ada gred2 dia... kalau kabin tu lain ceritanya....

to mawar : keje tetap keja, tak nanti soru mis...

to c-idah : teringat ke? abgdin teringat klu kena keja mlm raya, alangkah sedihnya.....

Boneka tak sakit said...

huhu abg din lama tak nampak!! asal tak lalu page sy! ikut haighway eh haha...:P

rajin tol bangla nie kan!! kita pown kena terus rajin abg din! yg lagi penting kita kena ada visi!! dan matlamat!! betol tak?? kerja kena kuat baru hidup bermakna tanpa sbrang masaalah emosi hahahahah..

reen said...

malam pertama????..hik3...
bz beno abngdin ni...
ngalahkn YB lak..
bagus2...owng llaki kna kuat kejekn abngdin..knknkn...

meo188 said...

gempak siot!

Abg Din said...

to boneka TS : ya lah, ingatkan majuk... bangla rajin.. tp dia tak berapa kuat dibandingkan mat indon...

to reen : ye le kenea kerja, tak keje tak leh jd lelaki..

to meo : salam kenal...