Saturday, September 12, 2009

Lawak Hari Ini Di kala Puasa....

Salam Semua....

Harini Abg Din bekerja seperti biasa. Leka dan lara memandu tiba-tiba Abg Din terpandang di seberang jalan sana....ada sesuatu yang mencuit hati! Sebuah motorsikal sedang menarik lori.... Gelihati Abg Din..... mana tak, biasanya kereta tarik kereta...atau...lori tarik lori....ataupun...lori penunda yg melakukan kerja begini.

Lihat la...tali yg diikat dari motosikal ke lori...hehehehhee.....

Untuk berbuka harini, Abg Din mendapatkan Roti Goreng..... Roti Goreng ini, kalau tidak silap Abg Din...diperkenalkan pada sekitar pertengahan 90an pada bulan Ramadhan. Dari sejak itu, setiap Ramadhan menjelang tiba,Abg Din akan membelinya.....( buat sendiri tak pandai)

Pada Ramadhan ini, baru hari ini Abg Din dapat membelinya.....
mungkin ada yg tidak pernah merasa....
tak tahu dari negeri mana datangnya 'ia'.

" ....... puasalah agar menjadi sihat.... "

Pinnn pinnn....ponnn ponnnn !!!!


34 comments:

ell_jay said...

hehheee.. mcm2..

abg din.. tu roti goreng tu... jgn makan selalu.. kolestrol.. heheheee

Abg Din said...

to ell : sekali sekala...

Zain Al-Bidin a.k.a JeN said...

tu mtor turbo abg din....slap2 kpal terbng boeing a380 pn die leh tarik rileks je....hahahha

Zyma Saad said...

Abg. Din....

Macam2 adoooo.....mcm ASTRO!!!
Sy teringin nak tgk kamben tarik kete kebal lak lepas nihhh. Huhuhuhu.

:)

Boneka tak sakit said...

Muahahah dasyat tol perangai org kan!!

abang besi said...

rare tu abg din.motor tarik lori...heh!sedap roti tu.tp jgn dimakan di waktu siang yekk..ahaks....

Abg Din said...

to zain : mula2 penunggang moto tu naik sorang, bila dia rasa moto tu mcm ringan je, dia panggil kwn dia dari dlm lori, duduk sama naik moto, bagi berat la konon....

to zyma : hahaha buat perut lapar je..

to boneka TS : tu la, kelakar tul abgdin rasa....

to abg B : sedap jg roti tu... ada ke roti ini di tempat anda...

AYAH AIMAN (AA) said...

blh masuk dkt "Genious World Book of Record" nie...

FIRZA said...

bagus btul gmbr tu abg din...bkn senang nk jmpe kejadian2 pelik ni..hehehe.....

inti roti goreng tu daging ke pe abg din.....ptg ni pgi cari la sat....

izman said...

saya pun tak pasti pernah makan tak roti goreng tu? sedap tak?

cinta lea ixora said...

hahaha.... gerak ke lori tu kena tunda ngan motosikal??huhu

abg din berbuka mkn tu je ke? kenyang ke?

seroja jingga said...

ape kehalnye mototariklorini..abg din..nak sket roti..

TweetyPeak said...

huhu lori kena tarik camtu.. sib baik tak basikal yg tarik..

roti goreng.. ha'ah lama tak nampak.. senang je kalau nak wat abg din.. hehe

░♥si lampu neon♥░ said...

abg din, bergerak ke lori tuh hehe lawak la plak.

dark said...

adeh bang din..tersembur2 roti goreng saye..adelak moto tu..mmm..arghh..hahhahaaha!!

salam seribu bulan bang din..

kenari said...

lori tu rosak ke abis minyak ke ape ke abgdin smpai kena ditarik dgn motor tu...jimat gak tu, jika pangge tow truck mahal gak tu nk kena byr

roti tu inti sardin ke, salut telur pastu goreng kan...mmg sedap pun

Abg Din said...

to AA : harus dicadangkan.... tp rasanya akan ditolak proposal tu...

to firza : nasib baik kala tu jln jem, sempat la abgdin tangkap kejadian tu... perasa daging la ... favourate..

to izman : bole cuba.. sedap jg...

Abg Din said...

to cinta LA : begerak lori tu... tapi sampai kemana tak tau la.. berbuka dgn tu aje pun dah ok...

to seroja J : membuat penjimatan... roti.. bole..

to tweet : ajar mcmne buat.. buat entry khas...

Abg Din said...

to si lampu N : begerak.. tu yg buat lebih mencuit hati..

to dark : ya dark.. pak nana tu buat lawak la pulak posa2 ne..

to kenari : lori tu rasanya tak leh start... perisa sardin tak berapa.. diluar roti, dia org bungkus dgn kepingan popya dan di salut telur sikit.. bg tau kpd sapa yg tak pernah makan...

hang nadim said...

salam abg din, jalan rata lerr tu..tapi BOleh Ker ?

aku said...

hebat moto tu. tak tercabut plak rangkanya kan. lol.

roti goreng? atau roti john?

Abg Din said...

Hang Nadim : boleh la...itu yg gelihati tu...

Aku : hebat...mmg hebat...klu tercabut rangka lg hebat...

Roti goreng bukan roti john...tak pernah cuba ke?

aku said...

lol. oh! lain ek roti goreng dengan roti john. taktahu la plak saya.

dotblogspotdotkom said...

huhuhu... memang DASAT motor tu.... tu yang tak menahan....

kad raya?.. abg dins ambik yg dah siap je..huhuhu

kad raya pakcik tu pun... org lain yang buat... huhuhu

Abg Din said...

to aku : lain.. gi cari... rasa dia lain dari john...

to dot : nanti saya ambik..

Ary said...

nanti saya buatkan utuk abang din yew....huhuhu...bila tahun tatau ler... :p

..::..ein..::.. said...

abg din....
pic lori kena tarik dgn motor 2 abg din nampk kat mana ye...sbb lori 2 lalu depan rumah ein...hehe

Abg Din said...

to ary : tau buat ke? bagus tu..

to ein : nampak kat port klang... org kampong ain kot...

..::..ein..::.. said...

ish....xkan jauh sgt dia berjalan...hurm, kul bp eh abg dian nmpk...ein x igt la kul bp diorg ni lalu..tp dh ptg rasa nye..ant zohor n asar...ein pun x sure

Abg Din said...

to ein : masa tu betul...lebih kurang la. ein tinggal di mana?

Ary said...

rasanya sume org tahu buat kot...sedap x sedap jerlah...

saya,biasa jerk... :P

Abg Din said...

to ary : sungguh tak tau buat...

Ary said...

nanti ary tolong buatkan yew abang din... dah jgn nangis...kesat air mata tu k.. ;P

Abg Din said...

to ary : ok, tunguuuuu...