Sunday, August 30, 2009

Independence's Day

Salam Kemerdekaan......

Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan yg ke-52......
...entahlah Abg Din pun tak tahu apa itu kemerdekaan....  Yang Abg Din tahu, kita merdeka daripada penjajah. Waktu dijajah, rakyat mendapat banyak kesusahan dan bila merdeka, kesenangan dapat dikecapi. Berbeza dari sebelum merdeka....

Apapun, dalam banyak-banyak PM....Abg Din amat mengkagumi PM kita yg ke-4. PM yg pertama, Abg Din tidak dapat merasai zaman pemerintahannya..... PM yg ke-2 dan ke-3, ada la rasa skit-skit..... Yang ke-5 dan ke-6, Abg Din masih tertumpu kepada yg ke-4.
Kagum dia menyelaraskan masa Sabah & Sarawak, sama dengan Semenanjung Malaysia (1 waktu) pada awal kepimpinannya......

Mencari modal untuk menyelenggara negara dengan mewujudkan ASN. PM yg sebelumnya, suruh rakyat merancang keluarga...untuk berjimat cermat katanya. Tapi tidak dia, semakin disuruhnya supaya Malaysia mempunyai penduduk seramai 70 juta orang (bukankah begitu ketara perbezaan ideanya).

Dapat membangunkan dan memperkenalkan Malaysia ke mata Dunia. 
Dapat menyelesaikan masalah dengan baik tanpa menghiraukan apa kata orang....
Pada Abg Din, dia 'buat apa yg dikata'.....bukan sekadar cakap tapi tidak melakukannya.

Bakat yg diberi seperti P.Ramlee......ramai org boleh berlakon dan menyanyi, tapi tidak boleh menandingininya. Begitu juga PM kita yg ke-4 ini.....belum ada lagi yg dapat berbuat sepertinya.....

Kalau boleh, Abg Din pilih supaya PM kita yg ke-4 terus menjadi PM. Minta maaf pada yg tidak setuju.....jangan tipu diri sendiri....

Bekerja bersama Pak Lah bukan bekerja untuk Pak Lah ?

Satu Malaysia......... ?

Semoga mencapai Wawasan 2020.....

Merdeka.....Merdeka....Merdeka....

" semua amal anak-anak Adam untuk dirinya kecuali PUASA..... "

Pinnnn pinnn....ponnnn ponnnn!!!!!


33 comments:

FIRZA said...

saya memang kagum dgn che det pada awalnya...tapi kempimpinan matlamat menghalalkan cara tu yg sy tak stuju sgt2.......

yg ke 5 dan yang terbaru ni xperlu nak sebut la.....bagi sy tak layak.....

pendapat sy shj....

kenari said...

sy pun amat bersetuju dgn abg din.. PM ke 4 adalah yg terbaik, seorg genius...dan org Kedah :-p

che det as PM forever!!!

Boneka tak sakit said...

ramai xsuka DrM bila dia jadi padana menteri

hakikat nya bila jadi bos yang baik! memang xde sapa suka..

xgitu!? mana ada bos kasi cuti seminggu 3hari gaji double haha..
bos baik memang la.. lingkup!

Tun memang seorang melayu yg hebat!! harap kita semua pow sama2 berazam kerja yg terbaek walaupow kerja yg kita ceburi!

Merdeka kan diri Kemiskinan dan kerosakan akhalak!!

seroja jingga said...

che det..is always di hati kita..bukan nak kata yang lelain tu tak best..tapi he transformed this country excilently!..slamat hari merdeka abng din..and to all of u too

Angelosanora said...

ya .. angel sokong, sokong sepenuhnya. memang kita tak boleh nak puaskan hati semua org tapi PM ni the best yg pernah kita Ada.......... tegas.. Dia satu satu nye PM yg humble.. PM ni the Best semoga panjang umur Che det...

Shahrul (Nama Sebenar) said...

abgDin,

hahaha.
tergelak baca part:
Bekerja bersama Pak Lah bukan bekerja untuk Pak Lah ?
Satu Malaysia......... ?
mana hasilnya?
haprak!
especially PakLah.
kononnya nak bangunkan semua tempat.
tapi hakikatnya tak menjadi dan membazir duit negara je.
(pendapat saya la. kebenarannya wauAllahhualam)
begitu juga dengan 1Malaysia.
huhuhu.
yang saya bingung.
kenapa pemimpin Malaysia.
wife nya mesti rambut merah.
takpun keras macam pakai wig.
negara Islam konon.
(ops. saya bukan pro pembangkang. tidak sama sekali. apatah lagi BN).

apa pun.
selamat ulangtahun kelahiran Malaysia ke 52.
dah separuh abad dah Malaysia ni.
tapi mentaliti rakyatnya.
huhuhu.
menyedihkan.

:)

R.A.H.M.A.N.
M tetap dihati ku!

rockmetaller said...

doc.m mmg bagus dan pemimpin yg berjaya dalam menaikkn nama mlaysia.

selamat merdeka.tp kita msh blm merdeka dr yg sbnr2 merdeka kn abg din?

tgk shj kita skrg.
org2 kita.

merdeka kah?

Lya Colours said...

pon pon abg din
salam 1 MALAYSIA

selamat menyambut hari kemerdekaan yg ke-52

Mr PenyuBiru said...

saya sependapat dgn abe din. mane ade manusia yg sempurna kecuali Rasulullah s.a.w.

walaupun kita buat baik seribu kali, satu kali kita buat silap, yg satu tu lah yg org ingat sampai bila².huuh..

Ayah Aiman (A^A) said...
This comment has been removed by the author.
Ayah Aiman (A^A) said...

selepas nama RAHMAN, agak2nya nama aper yg diorg nak pakai??? mungkin ABGDIN kot...huhuhuhu

Chamek Kopitiam insyaallah akan dibuka pada minggu hadapan...

AbgDin jgn risau, nanti AA akan helo2kan...AbgDin cuma pon2 kan sahaja pada member2 yg lain...

c-idah said...

salam kemerdekaan abg din!!!!!!

mae said...

salam merdeka abgdin...

nilainya belum ada..
masih dijajah dalam pemikiran..
masih terjajah dalam perilaku..

negaraku..tanah tumpahnya..

Abg Din said...

to firza : bapak kekadang kena guna kuasa vito, tidak nanti kena queen control atau anak2 akan pijak kepala... ada tuan rumah bila buah mangga depan rumah kena curi, dia buat tak tahu, yg ada tu memaki hamun tak habis2... lain org lain cara... manusia ne kan tidak sempurna... tapi kalau dia dibandingkan dgn pm lain.. macamana?

to kenari : bila dia berucap, biasanya abgdin tgk kt tv aje.... mesti abgdin begitu minat mendengarnya...( concentrate )

to boneka ts : satu ketika bila dia announce nak letak jawatan... abgdin tersenyap pilu, sedih siut.... because i love him so much... ( tp sejak kebelakangan ne abgdin undi pembangkang )

Abg Din said...

to seroja jingga : bila pm ke4 tu dah berundur... kaki bodek dia dulu2 lari... nampak sangat tak ikhlas...

merdeka..

to angel : semoga dia dpt bagi idea dia kpd pemimpin baru...

to shahrul : ada mb buat muka dah mcm MJ...mb dah jadi artis...LUPA DIRI DAH... itu yg abgdin tetiba undi pembangkang... bg dia rasa...
sekarang baru dia tau begitu payah hendak memenagi rakyat... buat lah propa dekat tv banyak2... org undi pembangkang jg...

dah calture org melayu begitu.... nak ubah jadi org cina bole ke? pernah ke nabi muhamad tangkap org berkhalwat....hehehe...

to rock m : dekat uk kereta baru berharga dlm 5000 ke 6000. kalau kita gaji 1000, berapa bulan kita bole bayar habis... kalau kat sini gaji 1000 , harga kereta 40000, macamana nak bayar habis...

Abg Din said...

to lya : ya merdeka ... kaji sikit apa itu 1 malaysia... pon..pon...pin..pin...

to penyu b : tak buat silap, tak leh jg ya... org ckp tak silap tak sedap...

to aa : abgdin wakil pemandu lori... meningkatkan ekonomi keluarga dan negara... kalau takda pemandu ekonomi terencat... kopitiam di JB ye.. jgn main2, abgdin org joho tau...

Abg Din said...

to c-idah : MERDEKA...

to mae : kita cintakan msia sb kita lahir disini, keluarga disini, belajar, kawan2, makanan yg kita makan dari kecil... itu yg mengikat kita...

Noorhodza said...

Selamat menyambut hari merdeka abg din... mesti cuti hari ni kan.. Selamat beristirehat gak...

Pon pon ponnnnn

wifenavy said...

MERDEKA 3X!!! Atok, Nenek, Mak, Bapak dah wariskan kemerdekaan kpd kita - bebas dari penjajah, negara semakin maju, rakyat bersatu padu tak kira bangsa & agama (dlm tak tau la)..

Bagaimana pulak ngan kita? Apa bentuk kemerdekaan yg kita nak wariskan kepada anak cucu kita.. politik kucar kacir, ekonomi semakin meruncing...tolong pikir kan leh tak?

kalau yg bekerja sibuk berpolitik, orang politik pun tak sempat nak kerja (berpikir - tak sempat nak study) mana taknya asik sibuk nak patahkan cakap orang.. biar la diorang buat kerja kat kabinet tu..

Abg Din said...

to noorhodza : cuti.. tapi layan kebun... terang2kan tanah... rugi rehat tak buat apa...

to wife N : abgdin bawak lori, jalankan tugas.. menjana ekonomi negara... nak berpolitik, sek tak tinggi... harap2 majulah hendaknya...abgdin sumbang tenaga utk negara...

echah_syed said...

salam merdeka..!

n3 bawah >> ais kepal.teringat masa dulu sedapnyer tu.yg heran tu mcmana dia bole tahan walaupun letak kat atas surat khabar jek.

masih ade lagi ke ais kepal skrg ni??

Zyma Saad said...

Abg Din.....

Wahhhh,here is so hot one la. Why la?? (sambil tersenyum simpul kat Abg Din nihhhh.....)

**Lain padang, lain belalang. Lain pemimpin, lain corka kepimpinannya. Selagi kita masih berlandaskan ajaran Islam, Insya Allah kesejahteraan negara kita pasti akan terjaga.**

Abg Din said...

to echah : atas suratkabar je? biasanya dlm plastik... kat pekan2 kecil masih ada kot...

to zyma : kalau bole nak belalang mcm kat nujum pak belalang tu.... hehehe...

kuIna LadyInRed said...

saya terfikir selepas N huruf apa pula ya!

Abg Din said...

to kuina : J D .. john din.... hehehe.... roti john... sedapnya... kat sini dah RM3.00.

Shahrul (Nama Sebenar) said...

abgDin,

uiks.
ada mb dah jadi cam arwah MJ?
astaghfirullah.
memang kita umat akhir zaman.
huhuhu.

abg mengundi di mana ya?

reen said...

ad gak wt n3 merdeka blog sy ari tu..
yg nyampahnykn...ntah mamat@minah indon mana ntah dok kutuk negara kita...eeee...geramny!!...mcm bagus je orng tu...

Abg Din said...

to shahrul : kekadang bila dah senang..terlupa...jalan...

undi di selangor, bagi parti pembangkang menang... sebab tengok mereka macam dah lupa jalan....

Abg Din said...

to reen : wah tak baca lg... ne nak kena tengok balik ne... biarkan lah dia...kita gi tempat dia org, gi jalan2. dia org gi tempat kita tumpang teduh....

reen said...

tu la pasal..bkn takat teduh jek...leh lak depa wt tmpat mandi manda...buang sgala toksik&wt spoil kt tmpt kita..tu pn masih ad lg yg x sedo diri..malah dok kutuk2 lg..

ni dia linkny..
http://reen-permatahatikusayang.blogspot.com/2009/08/selamat-hari-kemerdekaan-ke-52.html

Abg Din said...

to reen : igtkan follower abgdin 'tanpa nama' juga nama blognya....

itu yg abgdin terlepas pandang...nti abgdin skodeng link tu....

ala, ini jenis2 dengar-dengar cakap org je ni...cepat terhasut. otak sempit, ramai org mcm ni...bukan kata kt sana...kt tempat kita pun ramai org yg otak macam ni....

Shahrul (Nama Sebenar) said...

abg Din:

selangor tu besar abg Din.
hehehe.

Abg Din said...

to shahrul : sekitar klang..