Sunday, July 19, 2009

Thanks GOD...its Friday!

Salam....entri ini agak lewat dipublish, tapi tak mengapa.... Abgdin suka nak kongsi cerita....
Hari jumaat seperti biasa hari menunaikan solat Jumaat..
Adalah baik jika berada di saf hadapan....
Semasa imam membacakan khutbah, hendaklah diam, tidak boleh berkata-kata. Nanti 'fault' tujuan supaya kita dapat manfaat dari khutbah tersebut....
Dan waktu itulah peti derma diedarkan... tak menganggu konsetrasi ke? Itu bukan persoalannya. Bagi pendapat Abgdin adalah baik jika kita masukan sedikit duit derma ke dalam peti tersebut, menonton wayang kita bole keluarkan duit, tengok konsert pun kena duit, masuk tandas pun kena juga. Duit yg kita hulurkan boleh la cover duit kipas, carpet, sejadah, air dan jika ada lebihan duit Abgdin percaya pihak masjid mesti gunakan pada perkara yg elok2. Betul ke apa yg Abgdin cakap ne.... kalau salah tolong betulkan....
Selesai solat, pulang utk tunaikan tugas2 lain...Amin..

Have a nice weekend.....ponnn ponnnn!!!!!

30 comments:

kenari said...

Salam abgdin...setuju dgn khutbah abgdin tntg derma masjid tu..kalu sekali jumaat derma RM1.00, setahun baru RM52.00 je...tp tntu ramai yg derma lebih drpd RM1.00 kan..
p/s esok isra' mikraj...cuti lg ;)

granulaz said...

isra' mikraj uitm phg xcuti..wuu2..tp tu xmenghalang niat kita memperingati isra' mikraj kan? :)

Abg Din said...

to kenari : bukan apa, ada yg tak segan silu tolak je peti derma tu, ikutkan dia punya dressing,mustahil rm1 takda.....klu budak sekolah takpa la jg....keturunan hj labu/labi kot...

to granulaz : lari gi kelantan.. bole dpt cuti...hehehe....

irfat said...

kalu kat tmpat saye takde tabung begerak tu,,
ade tabung besar je kat stiap pintu masuk,,
tyme nak balik tu, bole hulur2 sket ke dlm tabung besar itu,,
=)

huhu

Abg Din said...

to irfat : itu yang sepatutnya..

pejuangkesan said...

slm abg din..
cm tu la manusia ni..kalau utk dunia terutama hiburan cpt je duit diaorg keluar. kalau utk akhirat..100x nk fikir..

Abg Din said...

to Pejuangkesan: ....supaya yg tak sedar...sedarlah.

Basuh Baju said...

hello abg din :)

biru said...

salam abgdins,

bagi biru, biru percaya rezeki yang kita dapat bukanlah milik kita 100%.

tuhan cuma hantar kita untuk berkongsi dgn sesapa sahaja yg layak n perlu yg mana mmg rezeki itu tuhan sediakan untuk mereka2 itu.

ikhlas n redha leh sucikan hati kita kan..

biru juga insan yg lemah

=)

kelambuharimau said...

betul sangat tu..bukan setakat wayang je.kena bayar..kencing pon dah 0.30 sekarang..jadi kalu sesedekah seseringgit dua tu apalah salahnya

kuIna said...

moga datang bertemu lagi jumaat

Abg Din said...

to Basuh Baju: hello...tengah basuh baju ke?

to Biru: tulusnya hatimu...sejuk hati.

to Kelambu Harimau: kadang2 diaorg terlupa fikir...ingat nak FREE aje.

to Kuina: insyallah...

:D

Luth Textile said...

ala, banyak mana pon takpe, janji ikhlas.. besa bg rm1 je..

erm..

Abg Din said...

to luth : ada gak hati huloq, yg tak reti huloq ne.. apa patut kita buat? anggap dia org tak faham sudah la ya...

c-idah said...

kerja kerja jugak kan abg din..
amin....

Abg Din said...

to c-idah : adakalanya terlepas juga....

reen said...

gud info!!!syabas abng din..

Abg Din said...

to reen: berkongsi ilmu tidak salahkan....

:: nurhayati :: said...

bkn keturunan labu labi tp keturunan hj bakhil

Abg Din said...

to Nurhayati : bersedekah amalan mulia....

pauhputik said...

gambar tu abang din snap time g

semayang ke???

Abg Din said...

to pauhputik : ye..le.. khas utk entry..nak share...

:: nurhayati :: said...

gmbr abg din xde k dlm nih

Abg Din said...

to nurhayati : tukang amik gambar...jd di belakang lensa....cle

:: nurhayati :: said...

sesekali jd lerr model..hehe

Abg Din said...

to nurhayati : dulu mmg model...tp skrg dah besara...sb tak berani nak pakai botox...

:: nurhayati :: said...

oo..dlu model ye..patut lerr...

Abg Din said...

to nurhayati : model jgn tak model..merasa la jg....

rockmetaller said...

salam sejahtera abg din..selamat menyambut ramadhan...

byk2 kite sedekah kt msjid.

esok esok tu la amalan yg boleh nolong kite...

tk gitu abg din?

Abg Din said...

to rock m : ya ya selamat menyambut ramadhan utk kamu jg....