Thursday, August 13, 2009

Mari Ukur Jalan berapa KM bersama AbgDin

 ~ STICKY MODE ENTRY, SCROLL DOWN FOR NEW ENTRY ~

1st CONTEST from Abg Din !!!!!  Come to participate......


Sudah 3 bulan lebih Abg Din menjadi blogger sambil memandu lori. Kali ni Abg Din nak ajak kawan-kawan semua baik yg menjadi follower atau silent reader untuk bersama-sama memeriahkan jalan raya.....sambil kita semua UKUR JALAN !

Hari Rabu lalu, seawal pagi...8.30pg sempena Gerhana Matahari - Abg Din memulakan perjalanan dari Stor di Klang ke Pelabuhan Klang. Isi barang untuk dihantar ke Seremban.
Bacaan spedo meter dari Stor di Klang - 472986.8

Perjalanan ke Seremban...kiri dan kanan dikelilingi hutan.
Elak toll, lalu jalan dalam tau.....JIMAT la sikit!

Separuh masa ke-2 (lepas waktu makan), Abg Din berdesup ke Pelabuhan Klang lagi untuk mengambil barang.
Barang diambil di gudang ini untuk dihantar ke Cheras Makmur, Cheras (KL) dan akan terus ke Taman Taming Jaya, Sri Kembangan (SEL)

Barang terakhir turun di Tmn Taming Jaya......
SELESAI KERJA ABG DIN untuk hari itu...dan Abg Din sampai ke stor jam 20:30.
Bacaan spedo meter setelah sampai di Stor, Klang - 47_ _ _ _._

Tapi pada anda semua belum lagi selesai......
CUBA TEKA BERAPAKAH KM YANG ABG DIN AMBIL UNTUK KESEMUA PERJALANAN ?

Syarat-syarat penyertaan MARI UKUR JALAN....  : 
1. Terbuka kepada semua blogger dalam atau luar negara.
2. Penyertaan tidak terhad.
3. Keputusan akan diambil kira mengikut ketepatan dan penyertaan yg terawal.
4. Sila bagi jawapan dengan komen atau email ke abgdins@yahoo.com
5. Tarikh tutup penyertaan adalah sehingga : Khamis, 13 August 2009 @ 12.30 tengahari.
6. Keputusan adalah muktamad, segala surat-menyurat rayuan / belas tidak akan dilayan.  
NO No NO...hehehehee.

Hadiah amat berbaloi....sempena HARI RAYA.....
Jom jom jom...kita heboh heboh.....!!!!! Hanya perlu menjawab satu soalan sahaja....santai, tak perlu pening-pening. 

Ponnn Ponnnn....!!!!!!

121 comments:

cik bulan said...

Kalo men teka je leh ke?tp kemungkinan utk menang 2 sgt tipis.bulan bg chance lah kt org len nk menang.hehe

kenari said...

Abgdin...awal2 lg sy surrender. mmg out la bab ukur jln ni huhuhu. melepas la hadiah raya :(

p/s nape tarikh entry abgdin ni khamis 13 ogos (smbil garu2 dagu)

c-idah said...

nak cubalah....
xmenang pun xpe..
janji cuba..heeee

c-idah said...

bismillahhirrohmannirrohim..

ok,idah nk bagi jawapan:

47386.8.

Abg Din said...

to cik bulan : Abgdin suruh teka je... betul tak betul lain cerita.. saja seronok2..... kalau dpt jwb betul... tak nak hadiah pun tak pe...

to kenari : teka je.. bukan suruh fikir.... tulis je 1234.5 ke...

Abg Din said...

to c-idah : awal2 dah tak kena... tengok soalan betul2. berapa petak kosong yg perlu di isi..... cuba lg, abgdin bagi berapa banyak peluang... ikut suka.

echah_syed said...

salam..nak join gak heheh :p

combi main teka jer ni >> 4731668

Abg Din said...

to echah : teruskan usaha...terima kasih sudi memeriahkan suasana.

:D

kenari said...

Abgdin...tq atas penjelasan tu..dh paham dh cikgu :p

Abg Din said...

to Kenari : dapat satu ilmu lagi....jom naik lori abgdin. Kat belakang byk kosong.....tp baik-baik jangan sampai terhempap barang!!!

Nanti kurus terus..... ;D

c-idah said...

ye ke...
kihkihkihkih...

ok try lg ar..
kehkehkeh...

c-idah said...

ok nie last ar..
t org len xberpeluang plak..
hehehehe

473206.8

Kujie said...

susah juga nak teka ni..sbb banyak jalan boleh guna

teka aje lah..bkn kena bayar pun, kan...

tekaan saya : 473322.2

klang- seremban = 97
seremban - port klang -99.1
port klang - cheras - 52
cheras - Taming jaya - 26 ( kalau ikut lebuhraya cheras- kajang )
Taming Jaya - Klang =61.3 (kalau ikut Faderal Highway 41.4 )

Semua sy pilih jalan paling jauh..hehehehe

saya kunci lirik ini...hahaha

473322.2

AiE bAhRi said...

Abg Din..
jap eh nk pk..tarikh ttp lama lagi tu..

Abg Din said...

to c-idah : faham pun soklan....

to kujie : ne belajar sejarah ke peta topo....?

Abg Din said...

to Aie : lambat kang melopeh...abgdin kira yg terawal juga.

nurul izzah said...

474335.7

otak tgh mereng ni. main taram jer jwb. huhu..

Abg Din said...

to nurul izzah : apa ada kira.... kira ok la tu..... ada berani.....

SyAkuRagi said...

mudah sungguh wahai abg din..

jawapannya

472986.8 jugak

sebab meter abg din rosak..yes2..hahaha

kuIna LadyInRed said...

tunggu sy g ukur jalan tu dulu..

CTomel_Red said...

472896.8 gak nie, sajer nak bagi org pening kepala, walhal meter rusak!! betoi tak abg Din??

Abg Din said...

to syakuragi : wah meter lori ne kena virus gak ke....

to kuina : baik2 jgn sampai kena langgar lori eh lari lak.....

to ctomel : comelnya jawapan ctomel ne....

:: Alif :: Dal :: Mim :: said...

ni sy try jwpn sy :

473345.7

[kene tak??..]

Abg Din said...

to adam : teruskan usaha....

irfat said...

473356.8
huhuu

Abg Din said...

to irfat : percubaan yg baik....

reen said...

nk join cntst ni buleh x tuan tanah?

Redhwan said...

ni jawapan dari saya tau.

473276.9

Harap2 menanglah yer.

Abg Din said...

to Reen : boleh...silakan reen...

to Redhwan : terima kasih join...ok nantikan jawapannya...

@LiYaNNuaR said...

salam... ptama kali ke mari.. nak torai teka lah jugak... huhuhu...

474567.8 kot eh... ni musti btoi... ngeh ngeh ngeh ;P

Abg Din said...

to Liyana: hehehee....terima kasih memeriahkan lagi suasana di contest ini....

:: Alif :: Dal :: Mim :: said...

473333.3 kali ni mcmner??

p.s: abg din..lmbt la tarikh tutup tu..tak sabar nk tahu sape menang n jwpn sbnr dia..hahaha

Basuh Baju said...

sy nak jawab..

jwpnnya ialah 488,555

c-idah said...

sambutan semakin menggalakkn!!
tahniah abg din..!!!

IxoR@ said...
This comment has been removed by the author.
Abg Din said...

to adam : ada kemajuan..... cuba lg...

to basuh baju : jauh sangat tu.. telek betul2 soalan...

to c-idah : memerlukan sokongan semua.... terima kasih...

reen said...

477777.7...cuba try test!!..:)

FIRZA said...

terbaek abg din...siap ade pertandingan lagi....hehee......

ok..sy nak bagi jawapan saya....

473280.8

klau mng bgtau sy abg din...hehehehehe...

Abg Din said...

to reen : bole cuba lagi....

to firza : percubaan yang menggalakan...

eDry lurGh.. said...


x pe..
x pe...
zul mengaku kalah....
x suke lah matematik nih.
hehe

Abg Din said...

to Edry : ala...hentam je.

kayteeze said...

Laa.... Tie tak pandai driving ni, bawak basikal pun tak tahu. Err... nak hentam macam mana, langsung tak de clue laa....

Psst- Lain kali tanya pasal makan laa...

:: Alif :: Dal :: Mim :: said...

erm...try jwpn ni plk :

473324.2

Abg Din said...

to kaytee : abgdin nak makan pun tak sempat oiii... nanti abgdin fikirkan....nyam..nyam..nyam......

to adam : bole cuba lagi.....

x-po said...

hoho aku mau mencuba nsb di sini

jawapan aku ialah:

473210.6

idyavie said...

tak hint lain ker.. hihihi

BELALANG said...

ermmm nak try gak... ermmm
474435.9
hentam sajalh labu!!! ha3

x-po said...

jawapan aku ialah:

473426.8

irfat said...

fuuhh,,
ramai ah yg masok,,
cam tak le mnang je ni,,
kui3,,

Abg Din said...

to x-po : dua2 belum lagi......

to idyavie : tak yah hint2 lah... sonang ajok....

to belalang : tak la begitu jauh....

to irfat : jgn putus asa...mj sampai nak mati pun menari lg.....

c-idah said...

wah!!

teruja idah tengok cntest abg din nie..

semakin hangat!!!
hangat2 cempedak goreng!!

kihkihkih...

reen said...

473207.8..hikhikhik...

reen said...

abng din frst price dpt lori ke?...he...

lynn_i2u said...

bro din...apat adiah x??huhuhuh..adiah die pe..lori bro din ke??hihihihi..
t klo da dpt owg yg btoi teka nie,bro din bgtw lin tw..nk ngort pkwe 2..(klo laki laa)
hihihihihihi...
pon..pon..2 pin..pin..hihihihi

x-po said...

ni jwpn aku lg..hoho

473012.4

dotblogspotdotkom said...

oo itu pakcik tau... nombor nye ialah kombinasi 0-9 pada meter tu... bubuh je nombor apa2...sbb jawapannye subjektif...kalau objektif tu... kene tepat... huhuhuhu

x-po said...

hoho jwpn lg

472991.3

Abg Din said...

to reen : jawapan mengalakan, hadiah mesti puas hati punya. abgdin himpun duit tol tu....buat beli hadiah....

to lynn : lynn la teka... nti klu betul, nanti dapat ramai peminat... kala tu pilih je yg mana satu.... itu hadiah lg mahal..... abgdin tumpang gembira.....

to x-po : ai dua-dua jauh meleset...

to dotblog : oo itu pakcik tau huruf nya khoor....jim pakai toncit.... terkenang adingan lucu itu....

to all : sorry lambat comment, quite bz...

reen said...

he...kmpul wit tol..abis tu abng din x pyh tol la ye...
dh x sabo nk tau jwpnny ni...adiah smpi no brape?ad adiah saguhati x?hikhikhik...

Abg Din said...

to reen : memang abgdin allergic tul ngan tol ne.... pada abgdin guna tol biasanya lg jauh...kos pun tinggi... belum masyuk apa2 duit tol dah nak keluar.... geram tul... kalau elak tol cuma dia lambat sikit je... lebih2 lewat setengah jam bukan banyak mana pun... kalau 2 jam pun tak lama mana.... bandingkan jimat 2 jam berapa puluh rm dah terbang... kalau keja 2 jam kat office baru dapat berapa rm?kira2 bodoh abgdin,sory ya,gaji rm1500/bln. bahagi 30 hari. 1 hari rm50, bahagi 8 jam, 1 jam rm6.25 x 2jam = rm12.50 duit tol lebih dari tu... penat je keja... duit tol tu bole jadikan benda lain....ya tak?
sagu hati tengok lah kalau ada duit tol terlebih...hehehe...

arsaili said...

salam..ahahah saya tak pandai kira aaa

fafaz said...

alah..
bgtaw lah hadiah dye apa dulu...

hehehe

reen said...

amboi!!..abng din...
mcm marah btul dia ngn kisah pmbayaran tol tu ek..
tp btul gak ap yg abng din kata tu...wit bayar tol tu klu dkmpul leh wt beli brng dapor bg ank bini mkn..ad gak pekdahny knknknkn...
bila la pmbayarab tol ni nk dmansuhkn ek..btandok la tnggu..huhuhu..
nsb sy lbih baik la..balik kg x yah kna tol...

Abg Din said...

to arsaili : takyah kira, hanya teka...

to fafaz : hadiahnya abgdin pasti memuaskan....

to reen : takda la marah... hanya ada segelintir org,tak lalu lebuhraya dah tak tau jalan.... terlalu di momok2kan dgn kemudahan, takleh la nak susah sikit..mcm kedai 7e, kan ke mahal... tapi org tak fikir, tau barang yg dia hendak ada... tapi nanti belum cukup bulan dah tak da duit... pinjam kawan... lepas tu tak bayar.... macamana nak bayar sebab tak pandai urus duit...kenapa perlu bayar lebih...kan..kan..kan.... tol tetap ada sebab itu sumber kewangan, bisnes,bagi peluang perkerjaan.... dimansuhkan tidak mungkin... yg dah tutup tu, wayang je... lebih kepada dah tak releven lg.... tutup warung buka gedung....untung boleh cover semua...

mae said...

macam best je main teka2 ni abg din...kita join skali...mngikut prkiraan dan jampi nujum negara..jawapan yang keluar adalah 473226.4

kita ada satu lagi jawapan..yang ni jpj tlong jampikan 473306.4

selamat berteka..

Abg Din said...

to mae : bole..bole... kasi kuar asap banyak sikit...bg pedih mata diorang.....

Kujie said...

abg din...boleh teka lebih dari sekali , kan....


473333.2

BELALANG said...

473288.4
473098.5
472289.7

ade yg tepat x??? hee ~

Abg Din said...

to kujie : rasanya ada yg jwb serupa.....

to belalang : agak2 le..... kopi ada? buatkan bapak kopi.....

BELALANG said...

xde pak... kopinya suma abis pak... kopi cap arang mau pak? hee

xde satu pun yg btul??? sigh~

:: nurhayati :: said...

nk teka gak 473346.8 , 473406.8. minx2 la btol

abgdinsh said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Dookie said...

waduh waduh macam main no ekor plak ni ekekeke... teka je lah yer..

hantam je lah ni...

jawapan dia 472986 sampai ke 480000 mesti ade kan ekekeke....

ok tekaan saya...

473309.7
473311.9

ntah la nape memilih no tersebut.. dah nama hantam je ekeke...

p/s: salam perkenalan abang dinsh..

abgdins said...
This comment has been removed by a blog administrator.
miss lolly a.k.a luvfareda said...

473346.0

473355.9

473331.3

473278.8


jwpn lolly konpem betul, coz da tanye budak ukur jalan tadik. kalu salahhhhhhh jugak. maknanya jwpn bang din yg salahhhhhhh! wakakaka. bley gitew?

Abg Din said...

to lolly : lom konpem betul......cuba lg.... poster dah tangalkan ke lum? nti kena saman majlis bandaran lak....hehehe...

Abg Din said...

to belalang : asalkan hitam hentam saja la belalang....suam2 kuku....

to nurhayati : dah terbabas jauh tu....

to dookie : bole cuba lg......

BELALANG said...

ala pak din... tekaannya susah la.. belalang kan masih kecil lagik..
bapak belalng merantau ke negara orang...mengukur barangkali...he3
tapi belalang cuba jugak...

472991.6...
kalo tepat.. belalang dah boleh gantikan bapak jadi bendahara negara.. ha3

Abg Din said...

to Belalang : hahahhahaaa....

jemput bapak belalang ke istana nanti... nak minta tolong tilikkan jawapan...

pauhputik said...

kawe tera

jawapannya 473237

c-idah said...

sapelah pemenangnye ek..
xsabar rasanye menanti
siapa juara!!

heeee...

seri lyana said...

ayokk.... susahnya soalan.
nak jawab lah jugak.

4729700

tak kira.. kalau salah pon nak hadiah jugak. hehehehe

hua sheng said...

ala,apesal bkn teka lorry abgdin tu tahun bl beli..hehe.

ni yg lomah eden bab ngira meter ni.
haih.

xpe xpe, t dtg singgah lg bg jawapan tembak ey.
nk mnx petunjuk dlm mimpi dl. ;p

Abg Din said...

to pauhputik : demo jawape molek....

to c-idah : saboo yek...

to lyana : bole je...

to hua sheng : ekau bodal joo jang...
jgn sampai milah di amik org...

pauhputik said...

kiro ado can no mene la nie

klu mene abe din oyap deh kito

BELALANG said...

ala..... dah ade pemenangnyer ker???
bru mlm tadi belalang mimpi dapt jwpannya... he3

hua sheng. said...

aucak.
hee...abg din, nk cuba nk cuba.

476223.4

474438.3

472528.7

hua sheng. said...

piiinnnnn~
nti dtg tembak lg.
HAHA.

;D

hua sheng. said...

473082.4

473357.9

475143.6

472667.7

478435.3

477723.0

hehe.suke plk taip2 nombor ni.
nasib baik tak tertaip no tepon!
;D

kalo kena,rezeki..kalo tak kena dgn peluru2 m16 tu,xpe nti bt lg contest shooter number.
(;

:: nurhayati :: said...

ala da tbabas jauh ke huhu... kalu y ni btol x??? 473226.8. xpn y ni.. 473214.8. y ni lak cmne? 473202.8. kalu y ni..473190.8. n y ni..473178.8. n ini..473184.8. n ini lg 473166.8..eh da la. minx2 ad la y kena yerr.. kalu sipi2 nk kena bg la sy menang..ble la..lame da xdpt adiah huhuhuhu...

Abg Din said...

to pauh putik : berekehhhh....

to belalang : pakai jwpn mimpi pn bole....

to hua sheng : bole pin pinnn lg.....

to nurhayati : tak sampai2....ada masa lg...

pauhputik said...

debar weh nok tunggu ari khamis

nie

1jja1912 said...

wohh...mungkin 47 3089 km kot..heheh

BELALANG said...

ermmm xtau nk teka cmne lagi??? ha3
takot2...
473186.7
473003.4
473054.3
473065.1
473111.1
473374.0

hu3... ade yg kene x bg din oi???

pstt: hadiah sagu hati ade x ?? he3 =p

Abg Din said...

to pauhputik : sabar je...

to 1jja : cuba lg....

to belalang : gi ikut tok nujum pinang sebatang naik sampan....

:: nurhayati :: said...

ala masih xkena k..cmni nk g jumpe bapak belalang la

Noorhodza said...

tak reti ler nak teka, kira2 dulu ye... dah dpt nnti posting... lambat lagi kan...

DaliaLiyana said...

org yg ke 98...

mae said...

org yg ke 99..

p/s : sapa yg brtuah no 100..hehe

mae said...

org yg ke 100..

p/s : aku rupanya yg bertuah..haha

chipsmore said...

ramainya penyertaan...
xreti la nk teka2x ni..hehe...

btw,i folo ur blog ;)

BELALANG said...

102... sampai berapa da???
hayati: bapak belalang bilang kalo ade orang mau jumpa minta duit katakan tiada di rumah.... he3 =p

:: nurhayati :: said...

ke 103...ramainyerr..cm xda can nk menang jerr belalang:x usah mnipu..sy phm bapak kamu itu belum puas2 lg tidurny...ha2.

Abg Din said...

to nurhayati,noorhodza,dalia,mae & chipsmore , kamu kan ada belalang gi suruh bapak dia or suruh je belalang bg jawapan....

Abg Din said...

kalau belalang tak mau bg jawapan tolak je keluar dr sampan....hehehe..

BELALANG said...

ha3... belalang hanya seusia 5 tahun yea,,
bapak belalang bilang kalo mau bllg kasi jwpnnya... ermmm dua pulohhh sennnnn... ha3

BELALANG said...

ari nie penentu jwpannya kwan2... he3
kul 12.30 tengahari...
bapak belalang bilang sudah boleh lihat siapa pemenangnya...
caranya : amik semangkuk air dan baca bismillah... insyaAllah muncul wajah pemenang contest nie..
bpk pesan juga.. brg siapa yg x nmpk.. maka pendek umur..
kwan2 nampak??? =p

abg din... tgn kiri bllg nie dah gtal2 nie.. ha3
ada petanda ker????

Abg Din said...

to Belalang : hahahhaa....20 sen, rahsia tutup ha.....

:: nurhayati :: said...

bapak belalang tido lg da...da la xdpt jumpe kena pau lak ngn belalang ..nasib2... xmenang xp la tp kalu abg din kesian kasi la sy menang..huhuhu..

Boneka Gile Vector said...

473333.2 hahah malas tol nak kira2 nasib baik nie exam terbuka! weeeeeeeeeeeeeee~~ poon poon2! mcm karakter kartun lak abg din nie!!

:: nurhayati :: said...

da tgk ni dlm mangkuk xnmpk wajah org tp nmpk cm bayang2 bunga warna purple jerr..hehe

BELALANG said...

ha3... bang din...
mane pemenangnya bang din???? heheh kater kul 12.30 tengahari nie...
bllg tgk dlm mangkuk byk sgt wajah2nye... he3
cmne tue???

:: nurhayati :: said...

dah2 la bawak lori tuuu..benti la tepi jalan jap gtau sape pemenangny.. xsabo2 ni nk dpt adiah.hehe..

hua sheng. said...

abg din pergi ukur jalan ke?
mn ni pemenangnya...hehe..

aien~s corner said...

abgdin, dh mlm ni?? bile lg ??hehe

pauhputik said...

abang din, kul 1.49 pagi doh nie... mano pemenangnya??? ko abe din g cari hadian dulu????

Ary said...

oh...tidakkk...ary terlepasss...! o_0

pauhputik said...

abe din jumaat dah nie

Abg Din said...

contest sudah tutup.....terima kasih semua....

LuVidA^^ said...

nnti wt kontes len lak ek..
yg sng2 cket :P

Abg Din said...

to luvida : bole saja... luvida tlg bg idea....