Monday, July 13, 2009

Kereta baruku...org punya !

Salam semua...lama rasanya Abg Din tak update...buat seketika Abg Din hanya jadi silent reader...hihihii. Terima kasih kepada pengunjung baru blog ini yg sudi menjengah dan kepada semua followers, terima kasih juga atas sokongan kalian....  
WELCOME to Abang Din Lorry's blog....!!!

Okey....Inilah kereta baru Abg Din.....hihihihi berangan je..... sebenarnya orang punya! Biasanya kereta import (kereta mewah) di pelabuhan akan diletakkan di bawah pokok. Habis kena 'najis' burung gagak....maklumlah di pelabuhan sana banyak burung gagak. Kalau tuan punya kereta dapat tahu...huhuhuhu....mesti menangis!
Deretan kereta yang hanya berteduhkan pokok.....

Biasanya kereta diletakkan di sini sementara menunggu kelulusan AP (Approval Permit) oleh pihak yang berwajib.
Jika AP telah diluluskan, kenderaan boleh dikeluarkan beserta dokumen2 yang lain.

Seandainya kereta-kereta ini tidak mendapat kelulusan AP, kereta akan disimpan di sini sehingga ke suatu tempoh yang tertentu. Kadang-kadang kereta ini menjadi buruk dengan sendirinya....

Jangan terpedaya dengan sebarang tawaran dari pihak-pihak tertentu yang cuba mengambil kesempatan menjual kereta dengan perkataan 'lelongan kastam'. Kerana pihak kastam tidak begitu  mudah membuat lelongan...hendaklah dipastikan kesahihan lelongan tersebut.

Jika semuanya mengikut syarat, kereta boleh dibawa keluar dari kawasan pelabuhan. Selain menggunakan lori, ianya juga boleh dipandu.........

Ponnn Ponnnn!!!!  ' incik...kereta baru incik sudah sampai.... '

P/S: Moral of the story....belajarlah rajin-rajin, nanti boleh dapat kereta mewah ini. Jangan jadi macam Abg Din, dapat berangan je.........

29 comments:

granulaz said...

ruginye keter best2 jd buruk..ish2..abg din! angkat satu la masuk lori..hehe

irfat said...

hoho,,jgn kate gitu bro,,
mgkin rezki bro kat tmpat len,,
tuah lori abg din sape yg tau kan,,
huhu,,
pape pun,, all the best bro,,
yeah,,

kenari said...

Abg Din...kalu belajar rajin dan pandai tapi tak digunakan ke jalan yg betul tak der maknanyaaaaa. syukur dgn apa yg kita ada seadanya

kayteeze said...

Ooo....gitu ceritanya....

Tak pe la abg din... esok2 ada rezeki boleh bawak kereta mewah.. mana tau kan...?

c-idah said...

blajar tinggi2 pun kalau x tau nk
guna ilmu tu x guna gak..

janji pandai cari peluang untuk
menjana masa hadapan 2 lagi bagus..

yg paling penting kita tau membezakan mana satu jalan yg betul dan mana satu jalan yg salah...

kalau salah jalan sesat bang..
kalau leh u-trn xpe..
kalau xboleh????
jawab sendiri....

ala bang din..
jnji kita x nyusahkan org len...

AiE bAhRi said...

Kalau kete abg din, nak pinjam gak.hehehe

Lavender Pelangi said...

perghh!!
cantik giler lah kete2 nih..nk yg warna merah tu..bleh??
hoho..

Abg Din said...

to granulaz : ala benda tu besi je... cuma dah di bentuk2... bagi org bernafsu...

to irfat : ya lah,lori abgdin lg besar kan....

to kenari : klu belajar rajin dan pandai tapi tak guna jln betul, tu namanya tak pandai lagi....

to kateeze : keta mewah selalu abgdin bawak.. tp dekat2 situ je.. saja je menyibuk masa dia org dlm proses nak keluarkan dari port....mana tau satu ari melekat ikut balik rumah....

Abg Din said...

to c-idah : idah macam ' business mainded'je... pandai niaga ya...

to aie : ala abgdin tak sempat tukar nama lg....

to lavender : boleee, nak warna apa pun bole....

DaliaLiyana said...

perggghhhh..cantik2 kete ni..duitnyer pun cantik kan?? kan?? kan???

eKyN said...

salam.........pon pon! haha
xcited nk amek lesen kete..huhu
skang baru ade L je
skang bz study..nanti r cuti smbung P lak....

ala xyah kete besar2 bang din oi...kite harus la bsderhana..
hehe..tata

Abg Din said...

to dalia : tengok tayar je pun dah cantik...

to ekyn : nak jugak.... nanti kete besar tak de org nak bawak....hehehe..

biru said...

salam abg din, ahaks!

den pun tak mampu nak beli kete mewah2 bagai nih...

bila la cukup duit nak beli city ni, hohoho.....=)

kuIna said...

salah satu tu kepunyaan saya!

Abg Din said...

to biru : himpun satuposen, duaposen, lama-lama dapat tu.....

to kulna : kasi bungkusss.. hamikkk..

:: nurhayati :: said...

oo...jgn tertipu ngn lelongn kastam ek? time kasih sbb gtau. mudah terpedaya nih!

abgdins said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Abg Din said...

to nurhayati : bole refer kat abgdin....

:: nurhayati :: said...

em ok! alhmdulillah jumpe blog nih. syg la kn kete tu jd buruk cm2 jerr..np la dorang xbg jer kt abg din satu dua bijik..

Abg Din said...

to nurhayati : hahahaha itulah dinamakan undeng-undeng... di dalam rumah ini ada undeng-undeng.....bila makan kena ambik bau je....hehehe....

manje^lara said...

blh kongsi-2 mcm mana ngan tanaman cendawan anda abg din??

huhuuh... minat lah kalau modal kecik...

skali tngk mcm nak ke LCT aje keta-2 ni?

@ westport?

Abg Din said...

to manje : minat niaga ye? atau mmg sedang niaga.... bole.. modal kecik je serendah rm10.. keta2 tu kat kct nortport...

:: nurhayati :: said...

ala bkn nk suh bg terus tp bg pinjam jerr utk ngorat2 aweks..xble gak ke?? kalu xble ini dinamakn undeng2 kedekut!

Abg Din said...

to : nurhayati : ninda yati mare ya? klu mare kena jual!

Abg Din said...

to : nurhayati : ninda yati mare ya? klu mare kena jual!

:: nurhayati :: said...

eh mane ad mrh...hehehe suke sgt2 hehehe...xp2 skng giliran abg din esok giliran sy lak.. heheh

Abg Din said...

to nurhayati : 25 persent....

w.shahrol said...

abgdin ni humble orangnye.
kite xpandai skrg xpe, yg penting pandai carik peluang, usahe nak tingkatkan diri.
orang lain xsekolah elok je..betol x

Abg Din said...

to Shahrol: ya betol!

usaha amat penting...