Friday, July 3, 2009

CUAI.....

Cuai.. macamana nak kita atasi kelakuan ini....?

Apa agaknya berlaku pada lori ini? Barang yg dibawa telah berganjak ke kiri lori...Mengapa berlaku?
Jika terbalik la lori ni, apa akan jadi?

Ini satu lagi.... bole pulak kehabisan minyak.(bukan curi minyak tau, penat je abgdin beri pertolongan cemas) Patut ke ini berlaku ?

Kalau di sekolah, pejabat atau di mana-mana saja....adakah kecuaian sering berlaku ? Nobody is perfect...bolehkah kita berselindung di sebalik 'statement' itu ?

Ponnn.....ponnnn!!!!!!!!

13 comments:

kenari said...

Kecuaian bleh berlaku dimana2 abg din. Tapi kecuaian dijlnraya membahayakan nyawa dan menyusahkan pengguna lain.

dark said...

sempurna sangat pon, x seronok bang din..nanti xleh jadi cerita..hehehe..

puspawarna said...

hik2...
boley laa gune nobody is perfect ble terdesakk...

kuIna LadyInRed said...

kecuaian tu akan mengundang bahaya.. kpd lori tu jgk pengguna jalanraya yg lain...

klu keta sy kehbisan minyk leh colling abg din wat mcm tu ker?

kayteeze said...

Bulan lepas, dalam perjalanan balik kelantan, ada sebuah lori bawa kayu yang dimesin... kayu tu jatuh sebatang demi sebatang atas jalan. Err... takut betul. Drebar lori tu buat tak tahu je...Agaknya dia fikir bukan harta dia...

Abg Din said...

To Kenari - Nama pun cuai, kalau boleh...dikurang-kurangkanlah. Itu datangnya ayat berhati-hati.

To Dark - Wah...suka-suka berjenaka.

To Puspa - Tak boleh...dah macam kes mat rempit meragut plak nih. Hihhiii...

To Kuina - Boleh...kalau keta tu guna minyak diesel...hihihiiii

To Kayteeze - Bukan dia buat tak tahu, dia CUAI...tidak prihatin.

granulaz said...

wah..abg din..brape byk minyak bagi?? free ke??

Abg Din said...

To Granulaz: ada la beberapa hinggit. Lebey lebey kurang....

:D

pauhputik said...

takut tengok lori yang senget tu

barangan dia berat ke sebelah kiri

ke sebab tayar bocor???

konfius di c2

Abg Din said...

to pauhputik: barang lari kesebelah kiri..sebab dia tak ikat kemas... malassss... kalau pancit,tak bole jln dik, rosak tayar & rim jg...

Noorhodza said...

Selalu jumpa lori2 mcm ni... kekadang tak berani nak dekat.. takut terjatuh barang depan kereta... bahaya betul

w.shahrol said...

mesti terror fizik sekolah dulu ni.konsep tekanan tu..
hehee.

Abg Din said...

to Noor: tu lah.. malang tak berbau!

tak tau nk cakap macamane...

to Shahrol: tu pasal jadi lori drebar! hahahaa....